To jest notka na pierwszą stronę ;
to jest opinia na pierwsze strony wszystkich komunikatorów;
to jest dowód , że narracja MAK w kwestii tzw. przez nich katastrofy w Smoleńsku jest kłamstwem.
to gotowy materiał dla dowolnej komisji ; dla państwa polskiego , aby zakwestionować raport MAK.
Rosjanie w tym eksperymencie sztucznie dobierali niefizyczne parametry, tak aby forsować swą narrację;
jednak przesadzili, byli może zbyt pewni siebie- szczególnie widząc kogo delegowała do eksperymentu strona polska-
Edmunda Klicha- osobę , która ani nie jest specjalistą w zakresie aerodynamiki samolotu Tu-154, ani nie była to w tym momencie osoba zbyt bystra i dociekliwa; Edmund Klich pokiwał głową- przyjął i podpisał protokół który mu podsunięto- a potem nikt z Komisji Laska nie przeanalizował tego eksperymentu ; wpięli do akt i tyle
A co znalazł laik siedząc przed komputerem ?
1. Zastosowano zupełnie inną wartość zadanego przeciążenia przy próbie odejścia z wysokości 20 m - wartość 1,8 g podczas gdy w Smoleńsku maksymalna wartość przeciążenia to 1,3 g.
2. Przyjęta przez manipulantów z MAK wartość przeciążenia jest nierealna - nie było by możliwe zadanie takiego przeciążenia w realnym locie.
- Skąd to wiadomo ?
- z podręcznika aerodynamiki Piatina
Пятин А.И. Динамика полета и пилотирование самолета Ту-154. Учебное пособие
Przy zniżaniu z reżimem pracy silników mały gaz
- maksymalne dysponowane przeciążenie , które można zadać w manewrze go-around wyniosło by dla centrowania samolotu jak dla Tu-154 w Smoleńsku ok. 1,3g
przy tych parametrach początkowych głębokość przepadania samolotu Tu-154 wyniosła by minimum 30 m- raczej bliżej 40m
manipulanci z MAK musieli zastosować nierealną wartość przeciążenia 1,8g aby zmniejszyć wielkość utraty wysokości i wyszło im 19 do 23 m
Во всех случаях, кроме попытки совершить уход с высоты 20 м, самолёт переходил в устойчивый набор высоты, теряя после начала ухода 19…23 м высоты.
..
3. Ale i tak zaliczyli mega wpadkę.. gdyż nie uwzględnili podnoszącego się terenu !!!!
rzeczywisty zapas wysokości był więc ok 10 m !! a nie 20 m ( moment rozpoczęcia manewru go-around)
**
inny przykład z rosyjskiego podręcznika aerodynamiki dla samolotu Tu-154
- głębokość przepadania 49 m przy początkowej prędkości zniżania 9 m/s.
inny przykład z rosyjskiego podręcznika aerodynamiki dla samolotu Tu-154
- głębokość przepadania 49 m przy początkowej prędkości zniżania 9 m/s.
***
Już w lipcu 2010 można było ten dowód pokazać Rosjanom
- a postępowanie w sprawie śmierci tylu reprezentantów państwa polskiego winno było przebiegać w zupełnie inny sposób i w innym kierunku.
**To była i jest kompromitacja polskich elit naukowych, technicznych etc.
lekko licząc w Polsce w 2010 roku było co najmniej
1 mln ( słownie jeden milion) osób które były w stanie
stwierdzić to co ja pokazuję w notce.
Wystarczy tylko trochę wiedzy z fizyki i inteligencji.