quwerty quwerty
163
BLOG

Gdzie chlusnęło paliwo z rozrywanego centropłata Tu-154 ? było-nima; jak w cyrku..

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

..ruskim..

Niczego na ten temat nie dowiemy się od  ekspertów z Komisji Laska:

http://faktysmolensk.niezniknelo.pl/files/pliki/raport/zal/Zalacznik_nr_4.10.3-Analiza_pracy_instalacji_paliwowej.pdf

Przy założeniu, że przez cały czas lotu praca pomp paliwowych była sterowana zgodnie
z programem (automatycznym) zużycia paliwa, można przyjąć, że paliwo było w samolocie
rozmieszczone następująco:
− w zbiorniku nr 4 (balastowym) 6000 kg;
− w zbiorniku nr 1 (rozchodowym) w trakcie normalnej eksploatacji jest zawsze od 3150 kg do
3300 kg paliwa („Ту-154М. Руководство по летной экслуатации”, str. 8.3.1);
− uwzględniając powyższe, w zbiornikach nr 2 i 3 pozostało od 1450 kg do 1300 kg paliwa;



Pisał na temat zagadki paliwowej  Tommy Lee:

https://www.salon24.pl/u/tornado/995112,smolensk-gdzie-sie-podzialo-10-ton-paliwa-lotniczego-czyli-szczescie-w-nieszczesciu#comments


ale teraz zajmiemy się  samym momentem rozpadu  samolotu Tu-154; rozerwania  centropłata, które tak opisał -...

- Członek Trupy Smoleńskiej Artymowicza - fizyk Jaki-taki:


image

Powstające naprężenie  rozrywa centropłat na  te dwie części  wzdłuż 3 lewego  żebra.

image

a co z chluśnięciem ponad ok. 9 ton paliwa ?


- Pseudo-fizyk  Jaki-taki oczywiście  tego nie zauważą- jest za cienki, by  coś rzeczowo  logicznie napisać w sprawie rozpadu samolotu Tu-154 w Smolensku


c.d.

W bakach  nr 1 i  4 znajdujących się w centropłatach  mogło być nawet ok. 9  ton paliwa

image

http://oplib.ru/dom/view/130453_tema_10_toplivnaya_sistema_samoleta
Tupolew pobiera w odpowiedniej kolejności paliwo ze zbiorników. Najpierw z obydwu zbiorników nr 2 potem ze zbiorników nr 3 znajdujących się w prawej i lewej „odejmowanej  części  skrzydła”.

   W którym momencie wg bajeczki  fizyka Jaki-takiego  ta  masa  paliwa wylała by się  ze zbiorników  po  rozerwaniu centropłata ze zbiornikami  na połówki ?

1. Pod znaczkiem 60 został rozpruty przez drzewa dach nad centropłatem. Te drzewa zostały zniszczone przez najbardziej wytrzymałą konstrukcję centropłatu.

2. Po kilku metrach ta część centropłatu zderza się z ziemią (okrągłe zagłębienie z kolorową cieczą). Rozpoczyna się koziołkowanie centropłatów.

3.  Oś obrotu w koziołku jest prostopadła do kierunku ruchu. Jak widać prawa część centropłatu ma znacznie większą masę a dodatkowo  ta masa znajduje się w większej odległości od osi obrotu. Ten znacznie większy moment pędu nadaje większą prędkość kątową prawej części centropłatu niż znacznie zubożona i bliższa osi obrotu lewa strona centropłatu.

Powstające naprężenie rozrywa centropłat na te dwie części wzdłuż 3 lewego żebra.

image


c.d.

Gdyby chlusnęło...

to wiele  ciał ofiar ( ubrań) byłaby nasączona  benzyna lotniczą

- lub  była  popalona.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka