..ruskim..
Niczego na ten temat nie dowiemy się od ekspertów z Komisji Laska:
http://faktysmolensk.niezniknelo.pl/files/pliki/raport/zal/Zalacznik_nr_4.10.3-Analiza_pracy_instalacji_paliwowej.pdf
Przy założeniu, że przez cały czas lotu praca pomp paliwowych była sterowana zgodnie
z programem (automatycznym) zużycia paliwa, można przyjąć, że paliwo było w samolocie
rozmieszczone następująco:
− w zbiorniku nr 4 (balastowym) 6000 kg;
− w zbiorniku nr 1 (rozchodowym) w trakcie normalnej eksploatacji jest zawsze od 3150 kg do
3300 kg paliwa („Ту-154М. Руководство по летной экслуатации”, str. 8.3.1);
− uwzględniając powyższe, w zbiornikach nr 2 i 3 pozostało od 1450 kg do 1300 kg paliwa;
Pisał na temat zagadki paliwowej Tommy Lee:
https://www.salon24.pl/u/tornado/995112,smolensk-gdzie-sie-podzialo-10-ton-paliwa-lotniczego-czyli-szczescie-w-nieszczesciu#comments
ale teraz zajmiemy się samym momentem rozpadu samolotu Tu-154; rozerwania centropłata, które tak opisał -...
- Członek Trupy Smoleńskiej Artymowicza - fizyk Jaki-taki:

Powstające naprężenie rozrywa centropłat na te dwie części wzdłuż 3 lewego żebra.

a co z chluśnięciem ponad ok. 9 ton paliwa ?
- Pseudo-fizyk Jaki-taki oczywiście tego nie zauważą- jest za cienki, by coś rzeczowo logicznie napisać w sprawie rozpadu samolotu Tu-154 w Smolensku
c.d.
W bakach nr 1 i 4 znajdujących się w centropłatach mogło być nawet ok. 9 ton paliwa

http://oplib.ru/dom/view/130453_tema_10_toplivnaya_sistema_samoleta
Tupolew pobiera w odpowiedniej kolejności paliwo ze zbiorników. Najpierw z obydwu zbiorników nr 2 potem ze zbiorników nr 3 znajdujących się w prawej i lewej „odejmowanej części skrzydła”.
W którym momencie wg bajeczki fizyka Jaki-takiego ta masa paliwa wylała by się ze zbiorników po rozerwaniu centropłata ze zbiornikami na połówki ?
1. Pod znaczkiem 60 został rozpruty przez drzewa dach nad centropłatem. Te drzewa zostały zniszczone przez najbardziej wytrzymałą konstrukcję centropłatu.
2. Po kilku metrach ta część centropłatu zderza się z ziemią (okrągłe zagłębienie z kolorową cieczą). Rozpoczyna się koziołkowanie centropłatów.
3. Oś obrotu w koziołku jest prostopadła do kierunku ruchu. Jak widać prawa część centropłatu ma znacznie większą masę a dodatkowo ta masa znajduje się w większej odległości od osi obrotu. Ten znacznie większy moment pędu nadaje większą prędkość kątową prawej części centropłatu niż znacznie zubożona i bliższa osi obrotu lewa strona centropłatu.
Powstające naprężenie rozrywa centropłat na te dwie części wzdłuż 3 lewego żebra.

c.d.
Gdyby chlusnęło...
to wiele ciał ofiar ( ubrań) byłaby nasączona benzyna lotniczą
- lub była popalona.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka