quwerty quwerty
164
BLOG

Katastrofa CASY w Mirosławcu a zamach w Smoleńsku- podejście inżynierskie...

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

  Chodzi o tak zacnego blogera  Salonu 24  jak inż. Maciaszczyk,

który nie tylko jest inżynierem 

-ale jak sam podkreśla-  jest:

image

a wygląda to tak jakby

Maciaszczyk wpadał na Salon wprost od łopaty

 bo do kopania rów  melioracyjnych się  nadaje..

..by wpisywać  tu kolejne propagandowe bzdury

bez treści merytorycznej

 Jego głównym zajęciem- jak ktoś nie wie- od ładnych kilku lat jest hejtowanie moich  komentarzy:

 tych hejtujących wpisów narobił już  setki !!!!!

i nadal si e nie leczy !!


Typowy wpis "inzyniera" Maciaszczyka wygląda  tak

image

z kolei

 jak wszyscy  to wszyscy- to babcia Maciaszczyk tez hejtuje...

np. tak:

image


ale ostatnio zaczął mnie  zaczepiać  tematem  katastrofy w Mirosławcu

i wielokrotnie zadawać takie pytanie:

image

..początkowo to ignorowałem bo cóż tu głupiemu  coś tłumaczyć, szczególnie gdy w tej zaczepce brak treści merytorycznej jest tylko jakaś deklaracja w co wierzy.


ale ..inżynier  Maciaszczyk wreszcie  po kilkuset wpisach pustych- bez treści rzeczowej, technicznej, merytorycznej


zabrał się właśnie za próbę wtrącenia czegoś merytorycznego...

image


inżynier  Maciaszczyk nawet nie sprawdził jakie były parametry zderzenia  samolotu CASA w Mirosławcu !!

 a już wie, już formułuje tezę i oczywiście od razu insynuuje,  zwala na mnie- że to zgodne  moja teorią..


a tymczasem jego opinia jest zgodna

ale z jego niewiedzą...


Prędkość postępowa samolotu względem ziemi wynosiła 148 węzłów (272 km/h), natomiast

wyliczona prędkość pionowego opadania – około 35 m/s


. W momencie uderzenia w ziemię samolot leciał z przechyleniem –76° i pochyleniem –21.

To  parametry  zderzenia znacznie ostrzejsze niż w  Smoleńsku;
- najważniejsza dla skutków zderzenia, przeżywalności  jest prędkość pionowa.
tu była prawie 2  razy większa !!!

skutki porównuj do innych katastrof  gdzie predkość pionowa jest poniżej 20 m/s.


I tak

dla przypomnienia:

2. Boeing 727 - Eastern Line Flight  66

http://libraryonline.erau.edu/online-full-text/ntsb/aircraft-accident-reports/AAR76-08.pdf


upadek w pozycji odwróconej

zdjęcie "ofiar" katastrofy , które zajmowały miejsca w Sekcji 5:
image
image

przeciążenia  rzędu 10-20g

złamanie nosa  to przy 30g


albo katastrofa Tu-134 Pietrozawodsk

 zderzenie w pozycji praktycznie odwróconej

wg MAK: w prakticieski pieriewiernutom położieniji

kąt przechylenia  ponad 90 stopni

a to oznacza,  że  Sekcja 5 kadłuba ( przy ogonie)  zderzyla się z ziemia przy znacznie większym kącie - gdyż samolot był w obrocie i przewalał się przez skrzydło..

jedna osoba opusciła kadłub o własnych siłach..


Katastrofa lotu RusAir 9605 – wydarzyła się 20 czerwca 2011 roku w Rosji. Należący do RusAir Tupolew Tu-134, lecący z Moskwy do Pietrozawodska, rozbił się 700 metrów przed pasem startowym podczas podchodzenia do lądowania[1]. W wyniku katastrofy śmierć na miejscu poniosły 44 osoby, a osiem w stanie krytycznym trafiło do szpitala[2]. W następnych dniach po katastrofie, w szpitalach zmarły trzy ranne osoby, przez co liczba ofiar wzrosła do 47 osób[


( był silny pożar i zapewne część rannych zginęła w pożarze)



 katastrofa samolotu  ATR-72  obok lotniska w Tiumeniu  w 2012 roku.


Raport dostępny w języku angielskim.

https://mak-iac.org/upload/iblock/a9b/report_vp-byz_engl.pdf

 parametry zderzenia z ziemia były ostrzejsze niż w Smoleńsku a zniszczenia  samolotu istotnie mniejsze;

przeżyło  10 osób  z 43  na pokładzie.

Impet uderzenia  był więc istotnie większy niż w Smoleńsku;

 Na przeżywalność  i zniszczenia w większym stopniu  wpływa  właśnie prędkość  pionowa, gdyż  samolot uderza o podłoże i droga  hamowania  jest  bardzo, bardzo  mała; w przypadku prędkości poziomej nie jest ona tak groźna, gdyż droga hamowania może być długa  i przeciążenia wzdłużne nie są wtedy tak duże.

prędkośc pionowa w momencie zderzenia  wynosiła 5187 stóp/minutę co daje

26,76 m/s !!


Impet uderzenia znacznie większy co widać po stanie silnika:

image


*****

I kto tu wypisuje kretynizmy na temat przeciążeń ?

 niejaki You-know-who czyli 

profesor Paweł Artymoiwcz  z  University o Toronto ...po godzinach

i jego głupkowata Trupa klakierów

image



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka