quwerty quwerty
140
BLOG

Z pomocą badań NASA pokazuję bzdurę NIAR; przeciążenia błędne o rząd wielkości !

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

To jest wartosciowa notka.

Notka warta  ponad 4 miliony PLN

na jej podstawie Polska winna domagać się od NIAR  zwrotu kasy

i odszkodowania.


  

NIAR w raporcie podał jakoby w Sekcji 5 kadłuba , czyli tej najbliższej ogona  - przeciążenia

w konstrukcji  podłogi (floor) osiągały  wartość do 219 g!!!


to nie jest wartość podłogowa lecz SUFITOWA

albo jakiś  baaardzo gruby błąd

dyskwalifikujący  ich opracowanie

i kompromitujący NIAR.


- Wartości przeciążeń w tym obszarze winny byc maximum  rzędu 20 g !

- napisałem o tym już w maju 2010 roku !!  po prezentacji  kłamliwego  raportu wstępnego MAK , w którym  winą za zdarzenie

obciążono pilotów a  rzucająca się jaskrawo bzdurą w ich raporcie było twierdzenie jakoby na wszystkie osoby na pokładzie działały w momencie zdarzenia przeciążenia  co najmniej 100g , co skutkowało momentalną śmiercią


napisałem o tym już w maju 2010 roku, bez  specjalnego sprawdzania, studiowania  materiałów z katastrof, badań, symulacji-

 wystarczy ogólna wiedza techniczna i trochę myślenia...

.. dopiero  potem studiowałem różne materiały , które oczywiście potwierdziły moja opinię.


Gdy  NIAR przebił MAK i wyskoczył z przeciążeniami 219 g na poziomie podłogi- co oznacza że w obrębie kabiny  były by jeszcze większe !!

to

SZOK I NIEDOWIERZANIE




image

https://www.tc.faa.gov/its/worldpac/techrpt/ct83-23.pdf


gdzie jest ta podłoga..FLOOR...  ?

image

to element  konstrukcji kadłuba

zbudowany  z kształtowników z duraluminium.

image

image


porównajmy to z wynikami prób, symulacji wg NASA


np. tu rozkład przeciążenia na długości kadłuba samolotu na poziomie podłogi

- zderzenie  samolotu Lockheed  L1649 pod kątem 20 stopni przy prędkości pocz. 122,6 km/h

w teście zderzeniowym rozpędzony  poziomo samolot sunie po ziemi i zderza sie z przeciwstokiem nachylonym pod kątem 20 stopni

image

image

image

- predkość122,6  a 270 km/h w Smoleńsku?  - energia kinetyczna jest większa 4,9  razy

mnożymy przez  ten współczynnik uzyskane przeciążenia w Sekcji 5  samolotu  L-1649

- przeciążenie wzdłużne: 6g  x 4,9= 29,4g

- przeciążenie pionowe: 2g * 4,9= 9,8g

- z kolei gdy uwzględnimy że

 jak wyjasnił dr Lasek kąt zderzenia samolotu Tu-154  z ziemia był znacznie mniejszy ! tylko ok 6 stopni- a więc było to jak określił "zderzenie o małej energii "

dr Maciej Lasek: Ostatecznie samolot zderzył się z ziemią pozostałością lewego skrzydła w przechyleniu około -150 i ujemnym pochyleniu około -6 (Załącznik nr 4 – Geometria zderzenia samolotu, rys. 15 i 16).

to  można oszacować że przeciążenie w Sekcji 5 byłoby odpowiednio mniejsze , wyniosłoby ok 1/3 *29,4 =  ok 10 g

co jest np. całkowicie zgodne ze stanem wraku- Sekcji 5  samolotu Boeing 737 w katastrofie w Coventry w 1994 roku ( upadek w pozycji odwróconej)

dodatkowo:

 : w przypadku zderzenia w pozycji odwróconej  te wartości byłyby mniejsze , gdyż

miażdżenie, odrywanie ogona zmniejsza prędkość pionową  i postępową



w pracy zestawiono też wyniki z innych testów, przy innych prędkościach i innych kątach zderzenia z podłożem

;

 przykładowo dla zderzeń z prędkością 153 km/h

imagedla samolotu C-46 przy kącie zderzenia 29 stopni na poziomie podłogi w odległości ok 17 m od początku kabiny

 przeciążenie  wyniosło ok 9 g

- przeliczając to szacunkowo - dla prędkość 270 km/h byłoby to ok 9g *3,15= 28,4 g



****

Wykonywano  testy zderzeniowe i symulacje przy pomocy programu komputerowego KRASH ( jakie to były komputery na pocz. lat 80. :)))

image

- ale ci ludzie  z NASA  znali się na swej robocie....

image

w przeciwieństwie do ekipy z NIAR

mającej do dyspozycji superszybkie komputery i najnowsze oprogramowanie

.

ale to nie wystarcza


trzeba  jeszcze ogarniać to

 co się konkretnie robi.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka