To jest orientacyjna pozycja Tu-154 w momencie zderzenia z brzozą wg narracji MAK ; piloci musieli (by) wcześniej widzieć, że są tu z nad ziemią; brak reakcji ( w stenogramie)
O 8:40:55 nawigator podaje wysokość samolotu nad ziemią: 20m.
Samolot dalej zniża się przez kilka sekund - zderzenie z brzozą następuje o 8:40:59/8:41:00;
minęło prawie 5 sekund , gdy samolot leci najpierw tuż nad wierzchołkami drzew, a pod koniec tych 5 sekund korony drzew są co najmniej na wysokości kabiny.
W stenogramie jednak brak reakcji załogi - ( nie odczytano? nie było ? )
a przecież już o 8:40:57 i 8:40:58 są w stenogramie odgłosy zderzania z drzewami.
????
I jeszcze:
8:40:49 90m
8:40:54.6 20m
W niecałe 6 sekund samolot zbliża się do ziemi o 70m
- gdy zalecana prędkość zniżania na ścieżce jest rzędu 3,5 m /sek- wiec w tym czasie normalnie zbliżyli by się do ziemi o ok. 20m.