W tej notce zamieszczę niewiele swych komentarzy;
-będę cytował opinie rosyjskiego specjalisty, autora podręcznika pilotowania samolotu Tu-154 A.I.Piatina
Dynamika lotu i pilotowania samolotu Tu-154
- będę podawał odpowiedniki opisywanych charakterystyk Tu-154 z kopii zapisów przekazanych stronie polskiej przez Rosjan.

wg podręcznika Piatina do lotu po ścieżce, samolot Tu-154 w konfiguracji do lądowania potrzebuje ciągu silników znacznie większego niż"mały gaz"
10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk
reżim obrotów na ścieżce schodzenia:
2.
Zmniejszenie prędkości samolotu na ścieżce - konfiguracja do lądowania,klapy 45 stopni, wypuszczone podwozie przy - zmniejszeniu obrotów turbiny wysokiego ciśnienia ;
przy spadku obrotów o 14% po 15 sekundach prędkość samolotu spada o 30 km/h
-
(При дросселировании на 10 % и болеес корость самолета в посадочной конфигурации быстро падает (рис. 14),)
10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk:
przez 25 sekund po spadku obrotów o 25% prędkość nie
spada

3.

Utrata wysokości samolotu na ścieżce - konfiguracja do lądowania,klapy 45 stopni, wypuszczone podwozie przy - zmniejszeniu obrotów turbiny wysokiego ciśnienia ;
przy spadku obrotów o 10% po 15 sekundach utrata wysokości względem ścieżki przez samolot Tu-154 wynosi 120m
10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk:
po 25 sekundach brak zauważalnych odchyleń w dół od poprzedniego toru lotu

-----------------------------------------------------------------------------
Следует помнить, что самолет Ту-154, по сравнению с самолетами других типов, при резкой уборке РУД на значительную величину (более 5 %) имеет тенденцию более интенсивно снижаться ниже глиссады,.
Należy brać pod uwagę, że samolot Tu-154 w porównaniu do samolotów innych producentów , przy wyraźnym zmniejszeniu wychylenia manetki gazu ( ponad 5% ) ma tendencję do bardziej intensywnego zniżania się poniżej ścieżki schodzenia.
ale nie Tu-154 w Smoleńsku
?????????????????????????????????????????????
...
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka