quwerty quwerty
386
BLOG

Niezgodne z aerodynamiką parametry lotu Tu-154 na ścieżce - co tam się stało ?

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

W  tej notce  zamieszczę niewiele  swych komentarzy;


-będę  cytował opinie  rosyjskiego  specjalisty, autora podręcznika pilotowania  samolotu Tu-154  A.I.Piatina

Dynamika lotu i pilotowania samolotu Tu-154

- będę podawał odpowiedniki opisywanych charakterystyk Tu-154  z kopii zapisów  przekazanych stronie polskiej przez Rosjan.


image

wg podręcznika  Piatina  do lotu po ścieżce,  samolot  Tu-154 w konfiguracji do lądowania potrzebuje ciągu silników znacznie większego niż"mały gaz"

10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk

reżim obrotów  na ścieżce  schodzenia:

Mały  gaz



2.

imageZmniejszenie  prędkości samolotu  na ścieżce -  konfiguracja do lądowania,klapy 45 stopni, wypuszczone podwozie przy  - zmniejszeniu obrotów  turbiny  wysokiego ciśnienia  ;

przy spadku  obrotów  o 14% po 15 sekundach prędkość samolotu spada o 30 km/h

-

(При дросселировании на 10 % и болеес корость самолета в посадочной конфигурации быстро падает (рис. 14),)



 10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk:

przez  25 sekund po spadku  obrotów  o 25%  prędkość nie

spada

image


3.

image

Utrata wysokości samolotu  na ścieżce -  konfiguracja do lądowania,klapy 45 stopni, wypuszczone podwozie przy  - zmniejszeniu obrotów  turbiny  wysokiego ciśnienia  ;

przy spadku  obrotów  o 10% po 15 sekundach utrata wysokości względem ścieżki przez samolot Tu-154  wynosi  120m


 10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk:

po 25 sekundach brak zauważalnych odchyleń w dół od poprzedniego toru  lotu

image


-----------------------------------------------------------------------------

Следует помнить, что самолет Ту-154, по сравнению с самолетами других типов, при резкой уборке РУД на значительную величину (более 5 %) имеет тенденцию более интенсивно снижаться ниже глиссады,. 

Należy  brać  pod uwagę,  że  samolot Tu-154  w porównaniu  do  samolotów  innych producentów  , przy  wyraźnym  zmniejszeniu  wychylenia manetki gazu  ( ponad 5% )  ma tendencję  do bardziej  intensywnego  zniżania się  poniżej  ścieżki  schodzenia.

ale  nie Tu-154  w Smoleńsku


?????????????????????????????????????????????

...




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka