W tej notce zamieszczę niewiele swych komentarzy;
-będę cytował opinie rosyjskiego specjalisty, autora podręcznika pilotowania samolotu Tu-154 A.I.Piatina
Dynamika lotu i pilotowania samolotu Tu-154
- będę podawał odpowiedniki opisywanych charakterystyk Tu-154 z kopii zapisów przekazanych stronie polskiej przez Rosjan.
wg podręcznika Piatina do lotu po ścieżce, samolot Tu-154 w konfiguracji do lądowania potrzebuje ciągu silników znacznie większego niż"mały gaz"
10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk
reżim obrotów na ścieżce schodzenia:
2.
Zmniejszenie prędkości samolotu na ścieżce - konfiguracja do lądowania,klapy 45 stopni, wypuszczone podwozie przy - zmniejszeniu obrotów turbiny wysokiego ciśnienia ;
przy spadku obrotów o 14% po 15 sekundach prędkość samolotu spada o 30 km/h
-
(При дросселировании на 10 % и болеес корость самолета в посадочной конфигурации быстро падает (рис. 14),)
10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk:
przez 25 sekund po spadku obrotów o 25% prędkość nie
spada
3.
Utrata wysokości samolotu na ścieżce - konfiguracja do lądowania,klapy 45 stopni, wypuszczone podwozie przy - zmniejszeniu obrotów turbiny wysokiego ciśnienia ;
przy spadku obrotów o 10% po 15 sekundach utrata wysokości względem ścieżki przez samolot Tu-154 wynosi 120m
10.04.2010 Tu-154 Smoleńsk:
po 25 sekundach brak zauważalnych odchyleń w dół od poprzedniego toru lotu
-----------------------------------------------------------------------------
Следует помнить, что самолет Ту-154, по сравнению с самолетами других типов, при резкой уборке РУД на значительную величину (более 5 %) имеет тенденцию более интенсивно снижаться ниже глиссады,.
Należy brać pod uwagę, że samolot Tu-154 w porównaniu do samolotów innych producentów , przy wyraźnym zmniejszeniu wychylenia manetki gazu ( ponad 5% ) ma tendencję do bardziej intensywnego zniżania się poniżej ścieżki schodzenia.
ale nie Tu-154 w Smoleńsku
?????????????????????????????????????????????
...