quwerty quwerty
274
BLOG

Ciąg dalszy nierealnych parametrów na ścieżce -Tu-154 a bliźniaczy Boeing 727.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Katastrofa  Boeinga 727  w 1969 roku w Gatwick:

http://www.gatwickaviationsociety.org.uk/YA-FAR.asp

Trzysilnikowy Boeing-727    schodził po ścieżce  przy ciągu  silników bliskich poziomowi  małego gazu , który to ciąg utrzymywał się przez  45 sekund - podobnie jak w przypadku Tu-154 w  Smoleńsku.


image

   
 



 

Calculations based on the rate of descent and speed shown on the flight recorder trace indicate that at 1,550 feet (Point C, Appendix 4) the power had been reduced to 20% take-off thrust (approximately flight idle). At about 1,250 feet, five seconds after passing the outer marker 30° flap was selected. The cockpit voice recorder and relevant energy calculations show that the flaps moved from 15° to 30° without the intermediate 25° having been selected first. This uninterrupted fifteen degree increase in flap angle resulted in a marked nose-down pitch as the flaps extended and a marked increase in the rate of descent and a reduction in airspeed that was not offset by increasing the power. The aircraft immediately began to go below the glide -slope, leaving it at a height of 1,200 feet and at a rate of descent that stabilized at about 1,200-1,400 7,7  m/sek  feet per minute, which is about twice the rate appropriate to a descent on a 3 glide-slope in the prevailing conditions.


  na wysokości  ok.480 m  ciąg  silników  został zmniejszony do 20% mocy startowej, na wysokości ok 385 m wysunięto klapy  na  30 stopni- bezpośrednio z 15  stopni  bez  wymaganego  zatrzymania na poziomie 25 stopni; skutkowało to  zwiększeniem kąta zniżania; samolot  momentalnie  zszedł poniżej  ściezki  a prędkość  zniżania  ustabilizowała się na poziomie  6,2- 7,7  m/sek

( podobnie jak w Smoleńsku)


The pilots do not appear to have noticed this deviation from a normal approach for some time and no attempt to correct it appears to have been made for about 45 seconds.

Piloci  nie  zauważyli tego przez  ok.  45 sekund ( czas zniżania się na "ma;łym gazie" podobny  jak w Smoleńsku )

During the period of about 45 seconds when the aircraft was descending on the glide-slope without comment from either pilot the aircraft was slightly out-of-trim nose-down, and became more out-of-trim as the speed decreased from 167knots   309 km/h  to 148 knots  274 km/h


Jak widać  przy podobnym kącie  schodzenia, podobnego samolotu w podobnej konfiguracji do lądowania przy zmniejszeniu  ciągu silników do poziomu bliskiego minimum - następuje  wyraźny spadek prędkości co jest zgodne z zasadami  aerodynamiki i fizyki.,




20 %  mocy  startowej ?

W przypadku  Tu-154  byłoby  to  10500  x  20%  =  2,1 Ton x 3 silniki  =   6,3  ton;   o  3 Tony więcej  niż  było w Smoleńsku -

-mimo tak niskiego  ciągu prędkość  Tu-154  nie zmniejszała się... na wykresach  wg  danych dostarczonych przez MAK.

..\........................................................................................................................................................................


P.S. 

 (ii) Final approach (from 6 miles)

As can be seen from Appendix 4
- szkoda  , że nie jest  dostępny  bezpośrednio w sieci  Załącznik nr  4,może w nim są parametry  z zapisów  czarnych skrzynek z katastrofy  Boeinga.



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka