Katastrofa Boeinga 727 w 1969 roku w Gatwick:
http://www.gatwickaviationsociety.org.uk/YA-FAR.asp
Trzysilnikowy Boeing-727 schodził po ścieżce przy ciągu silników bliskich poziomowi małego gazu , który to ciąg utrzymywał się przez 45 sekund - podobnie jak w przypadku Tu-154 w Smoleńsku.

Calculations based on the rate of descent and speed shown on the flight recorder trace indicate that at 1,550 feet (Point C, Appendix 4) the power had been reduced to 20% take-off thrust (approximately flight idle). At about 1,250 feet, five seconds after passing the outer marker 30° flap was selected. The cockpit voice recorder and relevant energy calculations show that the flaps moved from 15° to 30° without the intermediate 25° having been selected first. This uninterrupted fifteen degree increase in flap angle resulted in a marked nose-down pitch as the flaps extended and a marked increase in the rate of descent and a reduction in airspeed that was not offset by increasing the power. The aircraft immediately began to go below the glide -slope, leaving it at a height of 1,200 feet and at a rate of descent that stabilized at about 1,200-1,400 7,7 m/sek feet per minute, which is about twice the rate appropriate to a descent on a 3 glide-slope in the prevailing conditions.
na wysokości ok.480 m ciąg silników został zmniejszony do 20% mocy startowej, na wysokości ok 385 m wysunięto klapy na 30 stopni- bezpośrednio z 15 stopni bez wymaganego zatrzymania na poziomie 25 stopni; skutkowało to zwiększeniem kąta zniżania; samolot momentalnie zszedł poniżej ściezki a prędkość zniżania ustabilizowała się na poziomie 6,2- 7,7 m/sek
( podobnie jak w Smoleńsku)
The pilots do not appear to have noticed this deviation from a normal approach for some time and no attempt to correct it appears to have been made for about 45 seconds.
Piloci nie zauważyli tego przez ok. 45 sekund ( czas zniżania się na "ma;łym gazie" podobny jak w Smoleńsku )
During the period of about 45 seconds when the aircraft was descending on the glide-slope without comment from either pilot the aircraft was slightly out-of-trim nose-down, and became more out-of-trim as the speed decreased from 167knots 309 km/h to 148 knots 274 km/h
Jak widać przy podobnym kącie schodzenia, podobnego samolotu w podobnej konfiguracji do lądowania przy zmniejszeniu ciągu silników do poziomu bliskiego minimum - następuje wyraźny spadek prędkości co jest zgodne z zasadami aerodynamiki i fizyki.,
20 % mocy startowej ?
W przypadku Tu-154 byłoby to 10500 x 20% = 2,1 Ton x 3 silniki = 6,3 ton; o 3 Tony więcej niż było w Smoleńsku -
-mimo tak niskiego ciągu prędkość Tu-154 nie zmniejszała się... na wykresach wg danych dostarczonych przez MAK.
..\........................................................................................................................................................................
P.S.
(ii) Final approach (from 6 miles)
As can be seen from Appendix 4- szkoda , że nie jest dostępny bezpośrednio w sieci Załącznik nr 4,może w nim są parametry z zapisów czarnych skrzynek z katastrofy Boeinga.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka