W zaszumionym przez MAK nagraniu nie można zrozumieć wielu wypowiedzi.
Jak wygląda normalna komunikacja załogi Tu-154 w trakcie wejścia na ścieżkę można zobaczyć i posłuchać tu:
wejście na ścieżkę ok 12:15
np.12:37 Mechanizacja skrzydła- wypuszczone 45
Jak to brzmi w stenogramie ze Smoleńska ?
8:39:06 Mechanizacja skrzydeł
8:39:07 Pod skrzydłami
co jest bez sensu
https://www.youtube.com/watch?v=T8_c23uZPKM
Заход на посадку Петропавловск-Камчатский Ту-154.
Słychać jak żywa jest wymiana informacji poleceń, podawany jest m.in. reżim pracy silników 82% , 83%.
To standardowa procedura -dlaczego nie słychać tego na nagraniu z Tu-154 w Smoleńsku?
Zniżanie do ścieżki odbywa się przy niskich obrotach:
ale zaraz przy wejściu na ścieżkę i wysunięciu klap obroty rosną:
Inne nagranie z podejścia samolotem Tu-154, i znów wypowiadane frazy bardzo podobne:
wejście na ścieżkę ok 6:15
na zegarach widać zmiany obrotów silnika
https://www.youtube.com/watch?v=sygrqeh0FRE
Tu-154 cockpit footage during landing in Russia (and in Russian)