Na ten "ślad" naprowadziły mnie wpisy blogera You-know-who:
you-know-who 09.10.10, 22:00
jesli sadzisz ze skrzydlo urwalo sie w 1/3 dlugosci, bedziesz mial nieco wiecej.
dodatkowo, skrzydlo nie konczy sie na koncu piramidy ale nieco wczesniej:
dam tu bardzo duzy margines bledu i zgodze sie ze w baku T3 moze byc <10% calego paliwa, czyli moze 1 tona..... nawet jesli wycieklo.
oraz: you-know-who 11.10.10, 21:55
w urwanej 1/3 dlugosci skrzydla bylo max 0.5 tony paliwa
Schemat rozmieszczenia baków w skrzydle - 1 ,2 3 - baki paliwowe.
- Czy są ślady paliwa na odcinku po zderzeniu z brzozą.
Czy Komisje , Prokuratura to sprawdziły ?
****
prof. Jacek Gieras:
To jest olbrzymia ilość paliwa. W skrzydłach tupolewa znajdują się baki. Jeśli w Smoleńsku doszłoby do zderzenia z brzozą na ziemi musiałyby być ślady paliwa. Dopiero gdy samolot leci na poziomie ponad 1000 m. paliwo lotnicze nie dolatuje do ziemi. Czy zatem wokół brzozy są jakieś ślady paliwa? Czy ktoś to w ogóle badał?
z : Aleszuma Neon 24
***
http://www.mif.pg.gda.pl/kft/Akron1/Co_dalej.pdf
Co dalej z badaniami Katastrofy Smoleńskiej?Marek Czachor Politechnika Gdańska
Inni autorzy postulują, że mogło dojść do wybuchu mieszanki-paliwowo powietrznej ?
- Czy wtedy całość paliwa by się spaliła w momencie wybuchu, czy raczej zostałaby rozrzucona wybuchem i paląc się pozostawiła ślady na podłożu i roślinności za brzozą.
***
Temat weryfikacji śladów po rozlanym paliwie za brzozą Bodina była zasygnalizowany w referacie na Konferencji Smoleńskiej:http://konferencjasmolenska.pl/materialy3/14dabrowski.pdf