quwerty quwerty
336
BLOG

Zagadka lewego statecznika Tu-154- manipulacje MAK/Laska.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

  Tego  przeniesionego  przez  MAK  bliżej   wrakowiska, tego , który jakoś odpadł wcześniej  w powietrzu- jak ? nie wiadomo-  MAK w ogóle ten temat  zbył a  Lasek  coś tam  napisał  ale  bardzo  nie konkretnie:

samolot w odległości 690 m od progu drogi startowej, przy przechyleniu wynoszącym około -90° (rys. 10) zaczął zakrzywiać swój tor lotu w lewo, jego kadłub znajdował się wówczas na wysokości około 18 m nad ziemią. Po kolejnych 50 m lotu samolot zwiększył przechylenie do -120°, uderzając kadłubem, skrzydłami oraz statecznikiem poziomym kolejno w dwa duże drzewa i powodując łamanie ich konarów i gałęzi. W tym samym czasie od samolotu oderwał sięlewy ster wysokości.

przeniesiony  lewy statecznik  na wrakowisku :

image


a tak  się prezentował  w  miejscu  składowania fragmentów  Tu-154

image

Jak nie do końca  widać  statecznik  nie tylko jest oderwany,   ale  oderwana  jest  końcówka  statecznika  z  czerwoną  opływką.


Jak mogło w ogóle dojść  do  oderwania  statecznika - wg  Laska - wskutek  zderzenia  z  drzewami.

Popatrzmy więc  na szkice  sytuacyjne:

image

W tej pozycji  nie jest możliwe  takie  zderzenie  aby pień, gałęzie  drzewa uderzyły  w  statecznik..

A w pozycji mocno przechylonej  odwróconej  wygląda to tak:

image

 - w tej  pozycji  statecznik  ciął by cienkie  gałęzie  na  szczycie  drzewa


image
Jedynie  gdyby samolot  znajdował  się tuż nad ziemią , w pozycji zbliżonej do odwrotnie-horyzontalnej -    , teoretycznie  mogło  by  dojść  do oderwania  statecznika  wskutek  zderzenia.z  grubymi gałęziami.

...z  tym że  mamy tu do czynienia  z dwoma odrębnymi  zderzeniami:


1.  Oderwanie  końcówki  statecznika.

2.  Kolejne  zderzenie  i oderwanie  statecznika.


Czy jednak  biorąc pod uwagę  geometrię  oderwanego  statecznika, kąt  oderwania końcówki  byłoby to fizycznie możliwe?


Bardzo wątpliwe:image



Budzi także  wątpliwości wygląd oderwanej  końcówki  statecznika  na  wrakowisku  i potem na składowisku:

image

..na dole  domniemana  oderwana  końcówka  niedaleko  ul Kutuzowa

u góry  - stan  na składowisku  wraku samolotu  Tu-154

image

__________________

 I jeszcze kompromitujący zespół  Laska  podpis pod  zdjęciem w  raporcie  przedstawiającym  lewy  statecznik  poziomy:

Rys. 12. Ślad na ziemi spowodowany lewym sterem kierunku

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka