Watahy wyborcze rozpoczynają od zakładania struktur oraz ustalania cennika za pierwsze i pozostałe miejsca na liście.
Jak będziemy brać władzę w przyszłych wyborach
Taktyka:
1. Komitet wyborczy w formie klastra ugrupowań politycznych.
Szanujemy obecny stan rzeczy w którym to partie stały się prywatnymi korporacjami. Wcale nie oznacza to, że nie możemy się zjednoczyć dla dobra kraju. Nadzieja – co może wydawać się rzeczą paradoksalną – tkwi w słabości poszczególnych kanap politycznych. Wcale nie musimy się jednoczyć pod jakimś „wodzem naczelnym”. Zupełnie dobrze może nas zjednoczyć wspólnie akceptowana idea odpowiadające na społeczne zapotrzebowanie. Wyborcy oczekują, aby partie polityczne i posłowie traktowali ich poważnie zarówno podczas kampanii wyborczej jak i po. Możemy im to dać. Pójdziemy do wyborów pod hasłem
„My wyborców traktujemy poważnie”
i dostarczymy przesłanek, że tak będzie naprawdę.
2. Kontrakt wyborczy
Jedynym i fundamentalnym warunkiem przystąpienia do klastra wyborczego będzie akceptacja kontraktu wyborczego opartego na „przyrzeczeniu publicznym” w myśl art. 919-921 KC w brzmieniu:
„Każdy z posłów, który wszedł do parlamentu z naszych list, bez względu na późniejszą przynależność do klubów poselskich, zobowiązany będzie do złożenia mandatu poselskiego jeśli sądownie, w drodze pozwu zbiorowego 50 wyborców w jego okręgu wyborczym, zostanie udowodniona mu wina nie wywiązywania się z realizacji postulatów wyborczych ustalonych w niniejszym kontrakcie”.
Dwa dokumenty a to:
- na bieżąco uzupełniany o nowe postulaty legislacyjne „kontrakt wyborczy” oraz
- wzór pozwu zbiorowego o odwołanie posła
mają starczyć za całą nasza kampanię wyborczą.
3. Pozycjonowanie listy postulatów legislacyjnych
Pokażemy wyborcom, że potrafimy przełamać przypisywaną polskim ugrupowaniom pozaparlamentarnym skłonność do forsowania na siłę niewydarzonych pomysłów ich szefów. W tym celu posłużymy się potęgą internetu, aby zbudować prawdziwy system artykulacji interesów społecznych.
Jaki to problem zorganizować w internecie głosowanie, jaki to problem zorganizować merytoryczną dyskusją z wykorzystaniem metodyki SWOT (mocne i słabe strony postulatu, szanse i zagrożenia)? Niejeden kandydat na polityka zafiksowany na rozwiązaniach ze świata do Polski kompletnie nieprzystającego, będzie musiał przełknąć gorzką pigułkę marnych wyników w rankingu zadań legislacyjnych.
Takie portale już są. Wkrótce pojawią się następne, podejrzewam bardziej przyjazne w użyciu. Oto jeden z nich:
Każdy, a dedykowane jest to ugrupowaniom politycznym, może wejść i wpisać listę swoich postulatów. Reszta w rękach potencjalnych wyborców. Postulat jest sensowy – głosujesz ZA. Ranking postulatów tworzy się sam.
Cała praca merytoryczna kryję się za zakładką „Analiza SWOT”
Jest tu miejsce na dokładne opisanie postulatu oraz dyskusję. Zaznaczam: dyskusję uporządkowaną. Dyskusję, która ma zebrać bazę analityczną wokół postulatu. Ma pokazać argumenty za mocnymi i słabymi stronami postulatu, jak i wskazać obecne zagrożenia i przyszłe szanse realizacji.
4. Pozycjonowanie listy kandydatów do Sejmu RP
Watahy wyborcze rozpoczynają od zakładania struktur oraz ustalania cennika za pierwsze i pozostałe miejsca na liście. Zawartość głowy jest nieistotna. W naszym porozumieniu poszczególne ugrupowania też będą mogły wystawiać celebrytów. Muszą się jednak liczyć z tym, że wyborcy w ciągu pierwszego roku wszystkich ich powywalają.
„My wyborców traktujemy poważnie”
Komentarze