Sączy nam się z mediów, że Polacy oczekują prezydentury majestatycznej i monarszej i że Komorowski te oczekiwania wspaniale zaspokaja.
Do napisania tej notki skłoniła mnie - niestety – smutna konstatacja Stanisława Tymińskiego
„...Tak jak wyborca ma lub nie ma zaufania do kandydata, podobnieja mam prawo mieć lub nie mieć zaufanie do elektoratu. To jest głównym powodem, że nie kandyduję w tegorocznych wyborach. W krytycznych momentach reform nie chcę być pozostawiony sam jeden na placu boju. Prezydent, aby był skuteczny musi mieć silne poparcie „ulicy”. W mojej opinii Polacy jeszcze nie są tego świadomi. Innymi słowy nasi rodacy nie są jeszcze gotowi do wsparcia prezydenta, który dokona radykalnej reformy kraju. Bez drastycznej przebudowy państwa nic się nie zmieni na lepsze...”
Sączy nam się z mediów, że Polacy oczekują prezydentury majestatycznej i monarszej i że Komorowski te oczekiwania wspaniale zaspokaja.
Dowiadujemy się, że „badania” potwierdzają, że Polacy nie życzą sobie prezydentury aktywnej, bo ta ściągnęłaby na nas same klęski. Komorowski jest zatem najlepszym gwarantem tego, że nic przykrego nas nie zaskoczy.
Budzę się zlany potem, że może tak jest. Że może Polacy rzeczywiście skłonni są lekką ręką wybulić (nomen omen) 170 mln zł rocznie i tuczyć 370 dworaków zatrudnionych w Kancelarii Prezydenta. A może sprawia im to rozkosz, i coś czego by jeszcze oczekiwali to przejazd kilka razy w roku prezydenta i pierwszej damy orszakiem królewskim w karocy złotej, gronostajach i koronie? Może byłaby to jakaś atrakcja turystyczna ożywiająca to miasto plugawe. Może przynajmniej hotelarze i restauratorzy trochę dutków by zgarnęli?
Może to wszystko o czym tu mówimy to przysłowiowe „psu na buty”. Ale przyszły prezydencie: powywalasz wszystkich specjalistów od wizerunku, dworaków, pismaków i wizażystki i wygospodarujesz 100 etatów dla legislatorów. Nie wzdrygaj się więc od nowego Zawiszy z Kurozwęk (w nawiązaniu do traktatów koszyckich z 1374 roku), który warunki sprawowania prezydentury Ci podyktuje. Zobaczysz siłę za swoimi plecami.
Pierwszy Kongres Funduszu Reform Ustrojowych
Proponowana tematyka:
1. Koncepcja systemu utrzymywania równowagi towarowo - pieniężnej przy stałych cenach w warunkach pełzającej inflacji i wzrostu gospodarczego.
Zaprezentowanie systemu monetarnego reagującego inteligentnie na zaburzenia zewnętrzne jakimi są inflacja, wzrost gospodarczyoraz ataki na walutę. Opisać mechanizmy samoregulacji i sprzężeń zwrotnych stabilizujących system w obszarze neutralnym pomiędzy rynkiem producenta a rynkiem konsumenta przy zachowaniu w miarę stałych cen.Sprecyzowanie ogólnych zaleceń co do sposobu rozpraszania emisji (włączania emisji pieniądza do obrotu gospodarczego).
2. Pakiet gospodarczy – założenia legislacyjne
a) Ustawa o Narodowym Banku Polskim i prawa pokrewne
Doprowadzenie do zgodności art. 4 ustawy o NBP z art. 227 Konstytucji RP. Zaproponować formę operacji dostrajających (formuły emisyjne, pomiar wskaźników) i aprecjacyjnych (manipulacja zdolnością kredytowa). Zaproponować rozwiązanie dla okresu przejściowego związanego z wygaszaniem kreacji pieniądza dłużnego i zastępowaniem jej emisją pełnowartościowego pieniądza fiducjarnego.
b) Spółka właścicielsko-pracownicza.
Zaproponować sposób przekształcania przedsiębiorstw imiennych, spółek osobowych i prawnych w spółki właścicielsko-pracownicze a w szczególności:
- zaproponować sposób tworzenia się własności pracowniczej drogą kapitalizacji na imiennych kontach pracowniczych przyrostu aktywów przedsiębiorstwa finansowanych drogą inwestycji odtworzeniowych w ciężar kosztów operacyjnych i z podziału zysku.
- zaproponować organizację organów przedsiębiorstwa chroniących zarówno prawo do zarządu dla wspólników założycieli jak i udział we współzarządzaniu załogi przedsiębiorstwa.
- zaproponować rozwiązanie problemów pojawiających się w przypadkach upadłości i układu.
- zaproponować zasady dokapitalizowywania udziałów członków założycieli i własności pracowniczej kwotami emisji pieniądza.
c) Umowy wspólnie kontrolowane.
Zaproponować rozporządzenia wykonawcze do pełnego wdrożenia Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej nr 11 - wspólne ustalenia umowne, zarówno dla umów wspólnego działania jak i umów wspólnego przedsięwzięcia.
d) Ustawa o konglomeratach (związkach gospodarczych o integracji produktowej/pionowej)
Zaproponować unormowania prawne dla związków gospodarczych o integracji produktowej (pionowej) działających w sposób trwały i zorganizowany na zasadach prawa o wspólnych ustaleniach umownych poprzez zawarcie umów ramowych.
3. Pakiet naprawy sposobu uprawiania polityki – założenia legislacyjne.
a) Kodeks wyborczy włączający obligatoryjność kontraktów wyborczych w wyborach do Sejmu, Senatu oraz na urząd Prezydenta RP.
Zaproponować wymogi uznania programu wyborczego za kontrakt wyborczy zawarty zgodnie z przepisami regulującymi przyrzeczenia publiczne pomiędzy kandydatami/partiami a wyborcami. Zaproponować tryb odwoływania posłów/senatorów/prezydenta za brak realizacji obietnic wyborczych drogą referendalną i/lub sądowa.
b) Finansowania ugrupowań politycznych subwencją obywatelska.
Zaproponować sposób zastąpienia subwencji budżetowej na działalność partii politycznych subwencją obywatelska polegającą na kwotowym odpisie (5-10 zł) na działalność wybranego ugrupowania politycznego w deklaracji podatkowej.
Inne tematy w dziale Polityka