lida-mamourian lida-mamourian
96
BLOG

Muzyka ktora zostala zlikwidowana z Iranskiej sieci

lida-mamourian lida-mamourian Kultura Obserwuj notkę 5

dwa lata temu okolo 300 osob zginelo w zamieszkach w Iranie , Ruters powiedzialo ze ta liczba siega 1500 osob

do tej pory nie ma oficjalnych Iranskich danych . Panstwo nie odpowiada na pytania. Te zamieszki powstaly kiedy cena Benzyny od 1000 za litr wzrosla do 3000 na litr , to znczy trzy razy wiecej . Ponizej Muzyka ktora zaspiewal Mehdi Jarochi w tym roku na wspomnienie tego wydazenia . Dzisiaj slyszalam w BBC ze ta muzyka zostala zlikwidowana z sieci Iranskiej , sprawdzilam , i to jest prawda

آنجایی نشسته چشمت بر در

Tam siedzisz , patrzysz sie na drzwi

خواب از تو میپرهیزد دلشوره داری

Nie mozesz spac , nie pokoisz sie

آنجایی آبستن بغضی تلخ گویی

Cos ci zatyka gardlo

که بر پیشانی صد کوره داری

Jak goracy znak na czole

میبینم طاقت نداری با من

Widze ze nie mozesz wytrzymac

وداع بعد از رفتن چشم تو روشن

Po tym jak odszedl chcesz sie pozegnac

♪♪♪

بوسیدنت را فرصت نداد قحطی ام

Famina nie pozwolila zebym cie pocalowal/la

تعمیدم دادند با رنج سرسختی ام

Mialem chrzest bolem

باور کن امشب مصلوب خوشبختی ام

Teraz szczescie mnie powiesilo na celibat

با مرگ سرخم بطلان این بازی ام

Smiercia powiedzialem ze ta zabawa sie skonczyla

از هر چه گفتم هر چه کردم راضی‌ ام

Jestem zadowolony/na od wszystkiego czego zrobilem/lam albo powiedzialem/lam

گریه نکن من کابوس این قاضی ام

Nie placz jestem koszmarem tego sedzia/tej sedzini

♪♪♪

داغم را چه کس خبر خواهد داد

Kto powie o moim bolu

فقط هراسم این است که خواهدت گفت

Kazde imie jest to co powiedzialem

نا اهلی دریده این پیراهن

Jakis zly gosc rozdarl to ubranie

به خون من غلتیده چه خواهدت گفت

Ten kto ma moja krew na rekach co powie?

آزادم و خون بهایم این است

Jestem wolny/na i to jest cena mojej krwi

مکن دریغ از راهم ایمان خود را

Wierz w moja droge

بیداری صدای‌ کل می آید

Wszscy sie obudza

Wszyscy maja swoj Aban (miesiac w ktorym kilkaset ludzi zginelo w zamieszkach ,dwa lata temu, to jest listopad)

♪♪♪

بوسیدنت را فرصت نداد قحطی ام

Famina nie pozwolila zebym cie pocalowal/la

تعمیدم دادند با رنج سرسختی ام

Mialem chrzest bolem

باور کن امشب مصلوب خوشبختی ام

Teraz szczescie mnie powiesilo na celibat

با مرگ سرخم بطلان این بازی ام

Smiercia powiedzialem ze ta zabawa sie skonczyla

از هر چه گفتم هر چه کردم راضی‌ ام

Jestem zadowolony/na od wszystkiego czego zrobilem/lam albo powiedzialem/lam

گریه نکن من کابوس این قاضی ام

Nie placz jestem koszmarem tego sedzia/tej sedzini


Jak trzeba przewrócić Pokój do świata??!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura