wiedźma Margo wiedźma Margo
1214
BLOG

WIEDZA ZE SNÓW - MASKI BUDDYJSKIE

wiedźma Margo wiedźma Margo Kultura Obserwuj notkę 22

O spotkaniu z maskami buddyjskich Strażników.


Przyszły do mnie. Wyglądały tak, jak wyglądają. Wiedziałam, że to maski Strażników.  Można by powiedzieć, że strasznie wyglądały i próbowały mnie straszyć. A ja się do nich uśmiechałam i czułam miłość. One coś buczały- wydawały takie jakieś... jakby przerażliwe dzwięki i straszyły mnie, a ja śmiejąc się powiedziałam im, że się ich nie boję, że je kocham. Dodałam, że wiem, czemu służą: muszą straszyć, bo czegoś strzeżą, ale dla mnie nie są straszne, lecz piękne. Na to one wysłały do mnie te „najstraszniejsze” z nich. A moja reakcja była identyczna. Zaczęłam śmiejąc się mówić im, że mnie nie przestraszą, bo je kocham. I one wtedy zaczęły śmiać się razem ze mną. I zaczęliśmy tańczyć razem. To był piękny, kosmiczny taniec.

Ja w zasadzie nic z buddyzmem nie mam wspólnego. I nawet nie wiedziałam wcześnij, czym te maski są, co symbolizują itd. Dopiero po tym spotkaniu przeczytałam, że na przykład ta maska drewniana, (której zdjęcie poniżej wkleiłam) przedstawia Mahakalę - najpotężniejszego Strażnika Dharmy w buddyzmie
tybetańskim. Mahakala jest uważany za gniewną i potężna emanację Awalokiteśwary- buddy współczucia.

maska Mahakala
Korona z pięciu czaszek reprezentuje/symbolizuje przemianę pięciu negatywnych emocji [myślę, że związanych z pięcioma zmysłami, ale to moja intucja] ludzkiej natury w pięć mądrości.


I tak sobie przypominam różne rzeczy o sobie… Ponieważ wszyscy jesteśmy całością, tworzymy całość, jesteśmy Jednym... Które oczywiście przejawia się  w nieskończonej ilości form i światów, a może nawet wszechświatów?

 

" Rzeczywistość składa się z nieskończonego strumienia interpretacji postrzegania, które my, jednostki posiadające specyficzne członkostwo nauczyliśmy się odczuwać jako oczywiste. (...) Nasz odbiór rzeczywistości jest przez nas uznawany za tak niepodważalny, że podstawowe założenie magii traktujące go jedynie jako jeden z wielu opisów, niełatwo przyjąć poważnie." " Don Juan - człowiek wiedzy i nauczyciel Carlosa Castanedy. ------------------------------------------------- dodatek z dnia 13.09.09 "Każdy człowiek tworzy swoją osobistą historię ze swojej własnej i jedynej w swoim rodzaju perspektywy. Po co w takim razie narzucać innym swoją wersję, jeśli będzie ona dla nich nieprawdziwa? Kiedy to zrozumiesz, nie będziesz odczuwać potrzeby obrony tego, w co wierzysz. Nie jest ważne to, aby mieć rację i dowieść innym, że są w błędzie. Postrzegaj każdego człowieka jako ARTYSTĘ, kogoś, kto ma ci do opowiedzenia jakąś historię. Wiedz, że to, w co wierzą inni, jest po prostu ich punktem widzenia, i że nie ma to z Tobą nic wspólnego." Don Miguel Ruiz ------------------------------------------------- -------------------------------------------------- Moje notki "unifikacyjne": 1. Geometria kwantowa 1 2. Geometria kwantowa 2 3. Geometria Kwantowa 3 -wstęp do kwantowej grawitacji 4. Geometria kwantowa 4 5. Torusy 6. Prędkość grawitacyjna a stała Plancka 7. Kwanty światła i eter - część I. 8. Kwanty światła i eter - część II. pozostałe notki w polecane strony

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura