Paradise Paradise
133
BLOG

Znalezione w sieci! Hojna Polska dla bezrobotnych?! Czyżby?

Paradise Paradise Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

Z cyklu znalezione w sieci! Tego nie możesz przegapić!


Hojne wsparcie dla bezrobotnych?

Od dzisiaj wchodzą w życie zmiany dotyczące wysokości zasiłku dla bezrobotnych. Pobierający to świadczenie otrzymają 1200 złotych brutto, zamiast, jak do tej pory, 881 złotych brutto. Kwota świadczenia wzrosła z 881 złotych do 1200 złotych miesięcznie w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku. Z kolei w okresie kolejnych miesięcy posiadania prawa do zasiłku kwota, jaką otrzymają bezrobotni będzie wyniosła 942,30 złotych miesięcznie. Pełna wysokość świadczenia przysługuje bezrobotnym, których staż pracy wynosi od 5 do 20 lat. W przypadku, gdy jest on niższy niż 5 lat, zasiłek wynosi 80 procent pełnej wysokości. Z kolei dla pracowników ze stażem w wysokości 20 lat i więcej zasiłek dla bezrobotnych wynosi 120 procent pełnej wysokości. 


A jak wygląda zasiłek dla bezrobotnych np. w Niemczech?

Świadczenie jest wypłacane przez okres od 180 do 270 dni, w zależności od stażu pracy w ciągu ostatnich dwóch lat. Z kolei wysokość świadczenia jest uzależniona od poziomu ostatniego wynagrodzenia i wynosi: 60% dotychczasowego dochodu netto – osoby samotne, bezdzietne, 67% dotychczasowego dochodu netto – osoby mające dzieci i do 18. roku życia.


Opinie komentujących pełne żalu i...?

W sieci trudno znaleźć pozytywne komentarze. Najczęściej można usłyszeć jedno. "Patologia się cieszy!" "W tym kraju dobre informacje to są tylko dla nierobów, dzieciorobów i całej reszty patosocjalu. Normalny, uczciwie pracujący człowiek jest tylko dojony, dojony i tylko dojony." Inne najczęściej powtarzane komentarze są pełne żalu i...  Trudno właściwie usłyszeć coś pozytywnego. Najwięcej emocji na różnych forach internetowych - wzbudził jeden anonimowy komentarz.



Siedziałem kiedyś na bezrobociu w Irlandii. Żyć nie umierać, 240 euro na tydzień, jadłem pizzę codziennie i piłem piwo. Dużo piwa. Oczywiście bezrobocie spędzałem na teneryfie - a kasa szła na konto. Najlepszy czas w życiu, polecam! Nic bardziej nie cieszy jak to, że nie ma mnie w Polsce.




 

Paradise
O mnie Paradise

Mam tyle do powiedzenia, że nie wiem od czego zacząć?! Może najpierw zapowiem jedną ważną rzecz. Obudziłam się wraz z innymi. Nadchodzimy! Nie wszyscy doczekamy się przyszłości. Wkrótce wszystko będzie wyglądało inaczej. Inaczej niż dotychczas. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo