Paweł Pomianek Paweł Pomianek
92
BLOG

Cud Eucharystii

Paweł Pomianek Paweł Pomianek Kultura Obserwuj notkę 0

Mój blog w Wielkim Poście zdecydowanie ewoluował. Z miejsca komentarza politycznego, stał się miejscem refleksji nad misteriami naszej wiary. Dziś czwartek, dzień eucharystyczny i stąd tego typu refleksja.

A zamiast samemu opisywać, czym jest Eucharystia, chciałbym zaprezentować najpiękniejszy wiersz o tajemnicy przeistoczenia, jaki było mi dane przeczytać. Jest to tekst sprzed dobrych kilku lat (zresztą odkąd powstał, rokrocznie cytowałem go podczas przygotowywanego przez siebie Misterium Męki Pańskiej). Autorką jest moja szkolna koleżanka Ilona Materna, obecnie nauczycielka języka polskiego i angielskiego w naszej dawnej szkole, czyli Liceum ss. Prezentek w Rzeszowie. Zastrzegam, że nie mam osobistego pozwolenia na publikację tego tekstu, pozwalam sobie to jednak uczynić nie tyle jako tekst autorki (choć otwarcie podaję kto nią jest), co jako tekst, którym sam się zachwycam, jako tekst, który dla mnie osobiście wiele znaczy. Ale dość tych wstępów – zapraszam do refleksji.

 

Cud

 

Żądasz cudu

zmartwychwstania cierpiącego

na oddziale śmierci

otwarcia kochanym oczu

gdy dokoła załamują ręce

szansy najmniejszej

na odnalezienie bijącego serca

Lecz największego nie dostrzegasz

 

Czy nie przeraża Ciebie

brak zadziwienia

że w ciszy niepojętego cudu

chleb i wino stają się Bogiem.

Jestem świeckim magistrem teologii katolickiej sympatyzującym z odradzającym się w Kościele ruchem tradycjonalistycznym. Tematy najbliższe mi na polu teologii, związane w dużej mierze z moją duchowością, to: liturgia (w tym historia liturgii), mariologia i pobożność maryjna, tradycyjna eklezjologia oraz szeroko pojęta tematyka cierpienia w odniesieniu do Ofiary krzyżowej Jezusa Chrystusa. Przez lata zajmowałem się także relacją przesądów do wiary katolickiej. W życiu zawodowym zajmuję się redakcją i korektą tekstów (jestem również filologiem polskim) oraz pisaniem. Zapraszam na stronę z poradami językowymi, którą wraz ze współpracownikami prowadzę pod adresem JęzykoweDylematy.pl. Ponadto pracuję w serwisie DziennikParafialny.pl. Moje publikacje można odnaleźć w licznych portalach internetowych oraz czasopismach.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura