slej slej
512
BLOG

Konfrontacja z profesorem Jadczykiem.

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 50

    Nie chciałbym aby słowo konfrontacja było odbierane jako wojna między dwoma osobami w której jeden musi polec. Po prostu moja opinia na temat moich wyników jest zupełnie inna aniżeli opinia profesora. W takim przypadku jawna konfrontacja jest uczciwym rozwiązaniem, pozwalająca wyjaśnić sobie niektóre sprawy. Dodam jeszcze że nie widzę nic złego w tym że ktoś myśli inaczej niż ja.

    Profesor Jadczyk na propozycje konfrontacji twierdzi że wyliczenia jakie oczekuje są banalne i można bardzo szybko je wyliczyć, uznaje więc że konfrontacja została przyjęta i profesor potwierdzi swoje słowa i w krótkim czasie odpowie na moje proste pytanie. Potwierdzam że wyliczenia są proste i są w podręcznikach ale wyniki są sprzeczne z tym co można by oczekiwać i dlatego nikt nie chce ich uznać. Obawiam się jednak że profesorowi zabraknie odwagi by je publicznie pokazać, bo lamią one pewne podręcznikowe stygmaty. Wyniki do tego przykładu który poniżej pokaże zmieniają postrzeganie obrotu bryły sztywnej i są czymś nowym co świat nauki przegapił.

    To nie jest też wyłącznie sprawa między mną a profesorem, jest to konfrontacja między moimi nowymi rozwiązaniami a systemem który tą wizje blokuje, a profesor jest jednym z elementów tego systemu. Spisałem moje wyniki będące efektem kilkuletnich studiów na temat tego zagadnienia, teraz chciałbym je opublikować. Ponieważ nie znalazłem nikogo kto by się zainteresował, więc jestem gotowy opublikować je z własnych pieniędzy. Jednak zderzam się z systemem który mi to uniemożliwia. Publikacja pracy naukowej wymaga uzyskanie pozytywnej recenzji recenzenta, w ten sposób unika się publikacji które z nauką nie mają zbyt wiele wspólnego. Problem polega na tym że rozwiązania które proponuje są nowe i nie ma ich w podręcznikach, przez co recenzent nie umie stwierdzić czy to co napisałem jest prawdziwe czy też nie i w ten sposób system uniemożliwia publikacje rozwiązań które recenzenci nie umieją sprawdzić. Ponad trzydziestu recenzentów odmówiło wydania pozytywnej recenzji, mimo że jestem gotów za to zapłacić więcej niż się płaci za recenzje. Żaden z nich nie odważył się wydać negatywnej recenzji.

    System który miał chronić naukę jednocześnie ją blokuje i cenzuruje postęp. Jeżeli wyniki jakie pokaże profesor będą takie same jak moje, to będzie to bardzo silny argument za tym że są one prawidłowe i umożliwia uzyskanie pozytywnej recenzji. Pytanie jest jak zmusić profesora do ujawnienia wyników które on za wszelką cenę chce ukryć?

    Dlatego chciałbym prosić czytelników aby w granicach grzeczności i dobrego smaku wywierali pozytywną presje na profesora aby odważył się te wyniki podać. Wiem że dla niego nie stanowią one żadnego problemu.


Pytanie

Wyliczyć wektory siły wewnętrznych dla punktów tej bryły sztywnej

image

Suma wektorów sił musi się zerować gdyż wynika to z własności swobodnie obracającego się ciała sztywnego.

Wyliczyć momenty siły tych wektorów i sprawdzić czy ich suma jest tym samym wektorem który jest podstawą równań Eulera

image

czyli

image


slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie