Jadwiga Magnuszewska Jadwiga Magnuszewska
330
BLOG

1F. Korzyści z mądrości

Jadwiga Magnuszewska Jadwiga Magnuszewska Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Najpierw zdefiniujmy mądrość z perspektywy Panstrukturalnej Teorii Wszystkiego.

Definicja mądrości:
Mądrość to wolne od skrzywień JA holistyczne i strukturalne postrzeganie rzeczywistości i wyciąganie wniosków zgodnych z tym postrzeganiem.

Kolejnym etapem jest odkrycie kroków rozwojowych prowadzących do mądrości. 

1. Wolność od skrzywień JA osiągniemy, gdy uwolnimy swoje postrzeganie z perspektywy JA. Porzucimy swoje lubię, nie lubię, porzucimy przekonania i wartości, porzucimy religię i ideologię, to wszystko są skrzywienia JA, filtry postrzegania. Wniosek wynika stąd taki, że musimy porzucić pamięć i emocje.

2. Holistyczne i strukturalne postrzeganie rzeczywistości osiągniemy używając pojęć strukturalnych do opisu rzeczywistości i budując z tych pojęć mapy odzwierciedlające związki pomiędzy pojęciami, które wynikają z wzajemnych wpływów. Panstrukturalna Teoria Wszystkiego mówi o mapowaniu przepływów zmiany.

3.Wyciąganie wniosków z tego postrzegania. Wnioski są niczym innym jak rozszerzeniem i uzupełnieniem posiadanych przekonań. Adekwatne do rzeczywistości przekonania będą skutkowały mądrymi wnioskami.

4. Rezygnacja z korzyści krótkoterminowych w obszarze emocjonalnym i materialnym. Korzyści krótkoterminowe zawsze zniekształcają postrzeganie, niezależnie od jego rodzaju. Korzyści krótkoterminowe, materialne i emocjonalne są manipulacją rodzaju "kija i marchewki". A każda manipulacja zniekształca poznanie.

Kolejnym etapem jest określenie korzyści wynikających z mądrości.

1. Adekwatne odzwierciedlenie prawdy (rzeczywistości).

2. Kreowanie stylu poznawczego sprzyjającego znajdowaniu rozwiązań optymalnych, wolnych od zniekształceń wynikających z promowania osobistego interesu.

3. Mapowanie rzeczywistości w postaci holistycznych i strukturalnych map, co pozwala na wgląd z lotu ptaka w badane zagadnienia.

4. Odrzucenie przekłamań wynikających z zasłyszanych narracji, religii i ideologii. Wierzący uzyskują szanse na świadomą, krytyczną, dojrzałą wiarę. Ateiści przestają walczyć z metaforami religijnymi, tylko dyskutują ze strukturalnymi przekazami.

Mądrość z punktu egoistycznego JA jest niekorzystna, bo musimy wybierać rozwiązania optymalne, a nie te najkorzystniejsze dla JA. Jednak główną zasada mądrości jest dbanie o kurę znosząca złote jajka, zatem w praktykowaniu mądrości JA jest zadbane.

Określam siebie jako archeologa struktur i poszukiwacza znaczeń. Wydałam trzy książki: Panstrukturalną Teorię Wszystkiego, Holistyczny Umysł. Studium przypadku oraz Błyski świadomości. Można zamówić je u mnie. Zapraszam na moją stronę: psteoria.org oraz do mailowego kontaktu: psteoria@gmail.com. Dodam, że wszelkie teksty na moim blogu są moimi prywatnymi spostrzeżeniami na temat życia, nikogo nie cytuję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości