catrw catrw
223
BLOG

Dowody stronniczości sondaży – rozważania...

catrw catrw Sondaż Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Dowody stronniczości sondaży – rozważania...

Zakładam, że sondaże nie są robione na zamówienie (choć zapewne tak często bywa)...

Prognozy analityków sondaży, cele docelowe i rekomendacje są obarczone błędem wynikającym z pierwszego wrażenia.

Jeśli kandydat osiąga szczególnie dobre (słabe) wyniki w cyklu poprzedzającym wybory, analityk zwykle wydaje optymistyczne (pesymistyczne) oceny.

Zgodnie z nastawieniem negatywnym, stwierdzamy, że pierwsze negatywne wrażenia mają silniejszy efekt niż pozytywne. „Rynek” wyborczy dostosowuje się z opóźnieniem do nastawienia pierwszego wrażenia analityka.

Na analizy sondażowe mają wpływ efekty doświadczenia z wcześniejszych wyborów. Daje się zauważyć, że zespół specjalistów w dziedzinie wyborów politycznych, analityków, stosują wagi w kształcie litery U do sekwencji poprzednich doświadczeń, przy czym większy nacisk kładzie się na pierwsze i ostatnie doświadczenia niż na doświadczenia pośrednie.

Mało analizowane są doświadczenia pośrednie gdzie często dochodzi do bardzo ciekawych zjawisk jak choćby „wyparowanie” poparcia dla Małgorzaty Marii Kidawy Błońskiej, czy Władysława Kosiniaka Kamysza...

Szkoda, że jest mało analiz polskiego wyborcy? Interesujące zagadnienia potencjalnej analizy to:

1.Dlaczego wyborcy oceniają innych jako posiadających większą dobrowolną kontrolę nad przekonaniami niż oni sami?

Ludzie myślą, że inne osoby mają znaczną kontrolę nad tym, w co wierzą. Jednak jak dotąd żadna praca nie badała, w jaki sposób ludzie oceniają swoją kontrolę nad przekonaniami, ani czy takie osądy różnią się od osądów innych.

Oznacza to, że ludzie spontanicznie myślą o dowodach potwierdzających ich przekonania, co prowadzi do oceny ich przekonań jako będących poza ich kontrolą….

Czy istnieje rzeczywista zdolność ludzi do dobrowolnej zmiany tego, w co wierzą?

Czy wyborca Konserwatywny z Konfederacji może zagłosować na kandydata Lewicy LGBT Trzaskowskiego?

2. Jak głosują osoby sygnalizujące bardzo wysoki status niezależny od władzy państwowej?

Czy można je pozyskać na płaszczyźnie handlowca towarów luksusowych?

Efemeryczna konsumpcja luksusu sygnalizuje wyższą kreatywność osób, czy wystarczy wykorzystać wartość sygnalizującą status efemerycznych i kultowych dóbr luksusowych.

Na przykład Andrzej Duda ze swoją kindersztubą i doświadczeniem może być dla nich kulturowym luksusowym dobrem…

3. Jak skuteczność pamięci wpływa na cnotliwe zachowanie wyborcy, wybierającego często z punktu widzenia swoich wartości mniejsze zło?

Skuteczność pamięci odnosi się do ogólnego przekonania ludzi (wyborców), że będą w stanie pamiętać w przyszłości to, czego doświadczają lub robią w teraźniejszości.

Jaki wpływ ma manipulacja na skuteczność pamięci, na cnotliwe zachowanie w kontekście wyborów prospołecznych? Czy człowiek walczący z aborcją może głosować na wyznawcę LGBT?,

 Czy wyborca konserwatywny z PSL, Konfederacji, zagłosuje zgodnie ze standardami takimi jak ideały, wartości, moralność i oczekiwania społeczne…

Pytań do potencjalnej analizy jest więcej...



...


catrw
O mnie catrw

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka