Co robi PE uznając że kierowcy samochodów ciężarowych nie zachowują odpowiedniej ostrożności przy cofaniu ?
Każą powiekszyć lusterka, oczywiście stosując odpowiedzialność zbiorową :
Dyrektywa UE z 2003 roku zobowiązuje do instalowania nowych, pozbawionych tej wady lusterek w pojazdach użytkowych produkowanych od tego roku. Posłowie, na podstawie propozycji Komisji Europejskiej, chcą jednak rozszerzyć ten wymóg na wszystkie ciężarówki zarejestrowane po 1 stycznia 2000 roku. Odpowiedzialna Komisja Transportu niemal jednogłośnie poparła projekt w pierwszym czytaniu. Głosowanie plenarne powinno powtórzyć ten rezultat. Wymiana lusterek w każdej ciężarówce będzie kosztować około 100-150 euro, jednak pozwoli zapobiec ponad 1200 wypadkom śmiertelnym do 2020 roku.
W obecnym tempie, wymiana lusterek w ponad 5 milionach ciężarówek (UE 25) nie skończy się przed 2023 rokiem. Najbardziej zagrożeni użytkownicy dróg, głównie dzieci, wciąż będą w niebezpieczeństwie. Nie możemy do tego dopuścić - mówił sprawozdawca Paolo Costa z grupy Liberałów.
Niemiecki poseł Dieter-Lebrecht Koch z grupy Europejskiej Partii Ludowej/Europejskich Demokratów podkreślał wkład kierowców ciężarówek w sukces wspólnego rynku i dobrobyt UE. "Mamy obowiązek wykorzystać wszystkie dostępne rozwiązania techniczne, aby zapewnić kierowcom bezpieczną jazdę", mówił podczas środowej debaty w Brukseli.
Tak więc bez różnicy czy właściciel zatrudnia kierowców jeżdzących ostrożnie czy nie, bez wzgledu czy ciężarówka wyposarzona jest w kamerę cofania czy nie, trzeba będzie zapłacić za błędy innych i wybulić 100-150 ojro na nowe lusterka.
Czy podkreślony zwort nie przypomina wam czegoś z przeszłości?
Wnuk obszarnika, syn burżuja, wyzyskiwacz klasy robotniczej ( dokładnie 6 osób), razem z synem zniewalamy w patriarchalnej rodzinie 2 kobiety:
jedną dużą, drugą małą.
"Jaskiniowy antykomunista", miłośnik jazzu i rajdów samochodowych.
*W przeprowadzce do normalności*
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka