Robakks Robakks
1188
BLOG

niemoc

Robakks Robakks Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 79

 

W poprzedniej notce  temperatura atomu  napisałem: 

 

Gdy mi się  będzie chciało - to narysuję w jaki sposób jeden atom przekazuje ciepło drugiemu:  

a) w gazach
b) w izolatorach
c) w metalach
d) promieniując elektromagnetycznie 

- bo jak wiadomo: Chcieć to móc. :)

 

ale okazuje się, że wcale mi się nie chce rysować.

To zdanie pokazuje różnicę pomiędzy aktem woli: JA chcę, JA nie chcę,

a odczuciem: chce MI się, nie chce MI się.

 

Z powyższego wynikają wprost następujące banały: 

a) chcę - bo mi się chce
b) chcę, chociaż mnie się nie chce
c) nie chcę - bo mi się nie chce
d) nie chcę, chociaż mnie się chce 

ale również:

e) chce mi się, ale nie wiem czy chcę 

f) nie chce mi się, ale MUSZĘ

i to ostatnie wyraża WYŻSZĄ  KONIECZMOŚĆ (determinanta). Są oczywiście i inne alternatywy (algebra Galois), ale nie chce mi się o nich pisać. ;(

 

Coś mogłoby wpłynąć na moje chcenie, a tym cosiem może być przymuszenie mnie, lub przekonanie mnie, zarówno mające swoje źródło na zewnątrz jak i wewnątrz (autosugestia) np. mogę mieć taki kaprys i może mi coś "odbić" , a wówczas ktoś uważny może zapytać:

"odbiło ci?"

- a ja szczerze odpowiem: TAK, odbiło mi.

I tym wyznaniem zademonstruję prawdę o człowieku


 

Profesor Ark w aktualnej (na dziś) notce:   Fizyka i głosowanie nogami   zacytował R.F. Stratera, który zacytował P. K. Toda w polemice ze Stephenem Hawkingiem (zwolennikiem czasu urojonego podobnego do propozycji Minkowskiego t√(-1). W tym fragmencie przedstawiono poglądy uczonych cywilizacji made by Oxford na temat aktualnej interpretacji matematycznej liczb niemianowanych, tworzących obowiązujące teorie zaliczane do kategorii 'fizyka teoretyczna'.

Profesor Ark w tej odsłonie poszedł dalej i napisał:

Tak mówią o Chińczykach nie znający chińskiego. Może czas się chińskiego nauczyć? Zanim będzie za późno:
" Chiny będą miały najnowocześniejszą i najbardziej prężną naukę.."

 

Podobnie ludzie nie znający języka polskiego patrząc na obrazek, na którym narysowano atom i otaczającą atom energię związaną z tym atomem - nie będą wiedzieć co ten rysunek prezentuje, a na pytanie:

czy chcesz widzieć energię wokół atomu? - odpowiedzą:

g) chcę, ale nie mogę 

h) nie chcę - bo nie mogę

 

Ciekawostką jest, że osoby znające język polski także nie zobaczą tej energii i...

...i... ?

... i to także jest prawda o człowieku z początków XXI wieku.

 

Celem każdej przypowieści jest przedstawienie jakiejś prawdy wysublimowanej za pomocą konkretnych obrazów, zaczerpniętych z codziennego życia. 

NAUCZANIE W PRZYPOWIEŚCIACH 

Ewangelia wg św. Mateusza 13 , 14

"Tak spełnia się na nich przepowiednia Izajasza

Słuchać będziecie, a nie zrozumiecie, 

patrzeć będziecie, a nie zobaczycie."

 

hehe he :)

Edward Robak* z Nowej Huty

ech.... 

Robakks
O mnie Robakks

konsekwentny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie