Ford podbija serca fanów motoryzacji. Oto nowe modele

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 2
Wydawało się, że po wprowadzeniu elektrycznej wersji kultowego Mustanga,ss Ford nie będzie w stanie już nas zaskoczyć. Koncern po raz kolejny pokazał, że odwaga wpisana jest w jego DNA i zaproponował trzy modele, które łamią schematy. Te cieszące serca fanów motoryzacji modele to Puma Gen – E, Ford Capri E i Ford Explorer E.

Od czasów swojej pierwszej generacji Puma cieszyła się opinią szybkiego, zwinnego chętnie współpracującego z kierowcą, a co za tym idzie dającego poczucie bezpieczeństwa samochodu. Najnowsza spalinowa generacja dodała Pumie coś jeszcze: zadziorności i poczucia tego, że siedzimy w sportowym samochodzie. Wprowadzenie więc wersji elektrycznej obarczone było ryzykiem, że Puma straci swoje „spalinowe” walory użytkowe, a w zamian niewiele zyska. Stało się jednak inaczej. 

Mocny silnik w Pumie 

Auto pozostało zgrabnym crossoverem. Od spalinowej siostry różni grillem, całkiem nową konsolą środkową i znacznie większym bagażnikiem. Ford Puma Gen-E mierzy 421,4 cm długości, 180,5 cm szerokości i 155,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 258,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 523 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1283 l. Do wyboru są dwa poziomy wyposażenia. Puma w wersji E świetnie się prowadzi, a zasługa to nie tylko dobrego zawieszenia, ale napędu.

Pod maską znajdziemy silnik elektryczny o mocy 168 KM i momencie obrotowym 290 Nm z akumulatorem o pojemności 43,6 kWh netto i przednim napędem. Przyspieszenie 0-100 km/h to 8,0 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie energii bardzo dobre 13,1-14,5 kWh/100 km. Zasięg na trasie to 376 km, a w mieście 523 km. Samochód można mieć już za 139 900 ZŁ. 


Rasowy SUV

Ford Explorer, był do tej pory rasowym, dużym amerykańskim SUV- em. Konstruktorzy zamienili silnik spalinowy na elektryczny i od tej pory Ford Esplorer nadal jest… radowym, dużym amerykańskim SUV-em. Samochód mierzy 446,8 cm długości, 187,1 cm szerokości i 163,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 276,7 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 440 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1422 l. Samochód zasługuje na oddzielny opis. Tutaj wspomnimy tylko, że posiada wiele ciekawych rozwiązań poprawiających nie tylko bezpieczeństwo, ale funkcjonalność.

Oryginalnym pomysłem jest np. elastyczna pokrywa przestrzeni bagażowej, która dopasowuje się do kształtu bagażu wystających ponad linię okien. A podłoga ma regulację wysokości, dzięki czemu można oddzielić osobną przestrzeń. Jakby tego było na samym dnie bagażnika wygospodarowano jeszcze wąski schowek. Ford Explorer 2025 oferowanych jest w trzech wariantach – 170 KM RWD 52 kWh, 286 KM RWD 77 kWh oraz 340 KM AWD 79 kWh. Ceny modelu zaczynają się od 166 490 ZŁ. 

Ford Capri - sportowa sylwetka 

I wisienka na torcie, czyli reaktywowany po 40 latach Ford Capri. Kiedyś rasowy, sportowy wóz, konkurent Mustanga, dzisiaj to elektryczny SUV coupe. Projektanci zadbali jednak o to, by samochód nie tylko nazwą, ale również stylistycznie nawiązywał do swojego poprzednika. Znajdziemy tutaj charakterystyczny czarny panel między reflektorami imitujący grill, podwójne przednie światła czy boczne tylne szyby o niepodrabialnym zaokrąglonym kształcie.

Nowy Ford Capri mierzy 463,4 cm długości, 187,2 cm szerokości i 162,6 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 276,7 cm. W kabinie jest po prostu komfortowe, nie brakuje przestrzeni, a gdyby ktoś mieć niebo nad głową może zamówić okno dachowe. Całość dopełnia obszerny bagażnik, którego podstawowa pojemność wynosi 572 litrów, z możliwością powiększenia do 1510 l. Do wyboru są dwa elektryczne napędy. RWD Extended Range (286 KM, 545 Nm) z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie energii: 13,9 kWh/100 km, zasięg: do 602 km. I AWD Extended Range (340 KM, 545 Nm) z akumulatorem o pojemności 79 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie energii: 15,7 kWh/100 km, zasięg: do 566 km. Capri występuję w wersji tylnonapędowej i z napędem na cztery koła. Ceny zaczynają się od 166 490 zł. 

Źródło zdjęć: Ford

Tomasz Wypych


Zobacz galerię zdjęć:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj2 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Technologie