Krystyna Pawłowicz i Stanisław Piotrowicz opuszczają Pałac Prezydencki po ceremonii ślubowania nowych członków TK. Fot. kadr TVN24
Krystyna Pawłowicz i Stanisław Piotrowicz opuszczają Pałac Prezydencki po ceremonii ślubowania nowych członków TK. Fot. kadr TVN24
echo24 echo24
1161
BLOG

Wstydzę się za Prezydenta Dudę!

echo24 echo24 Polityka Obserwuj notkę 119

Portal internetowy Salon24 newsvide: https://www.salon24.pl/newsroom/1049375,andrzej-duda-zdecydowal-kto-bedzie-i-prezesem-sadu-najwyzszego-zaskoczenie , informuje:

Andrzej Duda zdecydował, kto będzie I Prezesem Sądu Najwyższego. Zaskoczenie? Małgorzata Manowska została wybrana przez Andrzeja Dudę spośród pięciu kandydatów na urząd I Prezesa Sądu Najwyższego. Kończy się zatem wielotygodniowe zamieszanie po upływie kadencji Małgorzaty Gersdorf…

Mój komentarz:

W ramach komentarza pragnę oświadczyć, że w zbliżających się wyborach prezydenckich nie zagłosuję na Andrzeja Dudę.

Dlaczego?

Bo już w grudniu 2019 pan prezydent Andrzej Duda przyjmując chyłkiem i bez kamer ślubowanie od Krystyny Pawłowicz i Stanisława Piotrowicza na Sędziów Trybunału Konstytucyjnego stał się dla mnie sygnatariuszem "intelektualnie antyestetycznej subkultury nowogrodzkiej ” odartej z poczucia taktu i sznytu, o czym Zbigniew Herbert pisał w wierszu pt. „Potęga smaku ”.

Mam na myśli, jak pisał Herbert: „kwestię smaku, w którym są włókna duszy i chrząstki sumienia”.

Niestety, pan Prezydent zaakceptował moim zdaniem haniebny wzorzec dla Polaków, czyli, cytuję za Herbertem: „parcianą retorykę tworzącą łańcuchy tautologii paru pojęć jak cepy, bez żadnej dystynkcji w rozumowaniu i składni pozbawionej urody koniunktiwu ”.

Gorzej. Pan Prezydent Duda podpisał się pod krzewieniem przez partię Jarosława Kaczyńskiego kulturowych paradygmatów tworzonych przez wyzutych z wrażliwości: „chłopców o twarzach ziemniaczanych i dziewczyny o czerwonych rękach ”.

Jeszcze gorzej. Idąc za słowami wiersza „Potęga smaku”, Pan prezydent Duda: „zaniedbał nauki o pięknie, a nasze oczy i uszy odmówiły posłuchu, gdyż w gruncie rzeczy była to sprawa smaku. Tak smaku, który każe wyjść skrzywić się wycedzić szyderstwo choćby za to miał spaść bezcenny kapitel ciała, - głowa…”.

Przykro mi, Panie Prezydencie, ale czułem się wtedy tak, jakbym miał drzazgę pod paznokciem. Paskudnie wyglądała ta uwłaczająca dostojeństwu Rzeczpospolitej tchórzliwa ucieczka z Pałacu Prezydenckiego pod osłoną nocy bojących się dziennikarzy nominatów: prostackiej Krystyny Pawłowicz i pezetpeerowskiego prokuratora stanu wojennego Stanisława Piotrowicza, - patrz zdjęcie, którym zilustrowałem notkę. Zdjęcie symboliczne, które zostanie zapamiętane, jako obraz przedstawiający jedną z najbardziej zawstydzających scen polskiej historii współczesnej.

A jakby tego wstydu jeszcze było mało, w dniu dzisiejszym, pan Prezydent Duda, znowu półgębkiem, ustami rzecznika ogłosił, że wyznaczył na stanowisko prezesa Sądu Najwyższego prof. Małgorzatę Manowską, mimo tego, że dwukrotnie większe od niej poparcie uzyskał w głosowaniu prof. Włodzimierz Wróbel – czytaj Prawo.pl https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/malgorzata-manowska-zostala-i-prezesem-sadu-najwyzszego,500540.html , odstępując tym samym od obyczaju będącego niepisaną dżentelmeńską umową prawną stanowiącą o tym, że od zawsze przewodniczącym SN zostawała osoba uzyskująca największą ilość głosów.

I choć wiosną 2015 w drugiej turze głosowałem na Andrzeja Dudę, tym razem nie jestem w stanie mu wybaczyć tej turpistycznej profanacji etosu Urzędu Prezydenta RP i, - w zbliżających się wyborach nie zagłosuję na Andrzeja Dudę z tej przyczyny, iż nie zdołał sprostać stawianym głowom państwa mentalnym wymogom natury etyczno estetycznej.

Krzysztof Pasierbiewicz ( em. nauczyciel akademicki, niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla polskiego państwa)

Post Scriptum

Ja cię nie mogę! Moja dzisiejsza notka to uaktualniona o dzisiejsze wydarzenie wersja mojej opublikowanej w grudniu 2019 na Salonie24 notki pt. "Ja już Panu dziękuję, Panie Prezydencie Duda - vide: https://www.salon24.pl/u/salonowcy/1004313,ja-juz-panu-dziekuje-panie-prezydencie . Wtedy notka się spodobała i wisiała na SG Salonu24.

Ale wybory za miesiąc, więc Admini salonu24 praktycznie ten sam tekst pod dywan zamietli. Fatalnie to świadczy o portalu Salon24, bo to już jest jawna cenzura. Mam jeszcze nadzieję, że Admin zmieni pochopną decyzję, bo w przeciwnym wypadku prestiż portalu pani Bogny Janke z pewnością nie zyska w oczach inteligentnych Internautów. 

Zobacz galerię zdjęć:

Myślę, że to zdjęcie mówi samo za siebie
echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka