Leszek Siemicz Leszek Siemicz
203
BLOG

Fidel Castro ostatni charyzmatyczny przywódca i romantyczny bohater

Leszek Siemicz Leszek Siemicz Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

 

 

Wydarzenie  półwiecza  :

To prawie niemożliwe.- w Hawanie zmarł Fidel Castro .Moje pokolenie kochalo go i podziwiało. Będzie sie o nim i rewolucji kubańskiej jescze latami pisac i mowić.Ma użytek młodych napiszę jedno zdanie :To Amerykanie swoja niemądrą - żeby nie powiedzieć brutalniej -polityką wobec Rewolucji w latach 1959 -62 (Zatoka Świń) popchnęli Fidela w objęcia ZSRR. Nazywanie dziś Fidela Castro komunistą jest zwyczajnie ahistoryczne i zabawne.

Ciało zmarłego zostanie spopielone  Bardzo roztropna jest ta ostatnia decyzja el Comendante .. Świat jest pełen nienawiści . Od dawna nie ma już żadnego tabu ,nawet wobec śmierci. Przypomniały mi się pośmiertne perypetie  Mazepy , Cromwella  i innych.. W Polsce w majestacie prawa wykopują trupy (cadavre) nawet przed samym Bożym Narodzeniem.

Wydarzenie dnia :

Dwaj członkowie Rządu PiS - profesorowie  Piotr Gliński i Jarosław Gowin zdecydowali się  zachować się przyzwoicie. Przeprosili ofiary pomówień i insynuacji. Czyżby jakaś iskierka nadziei na Nowy Rok ?…..

Wydaje mi się,ze jestem człowiekiem spokojnym , zrównoważonym i rozsądnym. Nie mam tendencji do popadania w skrajności.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura