Siukum Balala Siukum Balala
1197
BLOG

Zamość w obiektywie aparatu Zorki 5

Siukum Balala Siukum Balala Fotografia Obserwuj temat Obserwuj notkę 50

image

Zasadniczo jestem na urlopie i do pisania nastroju nie mam. Mam jednak na podorędziu Marka Grechutę, on lepiej potrafi opisać Zamość. Ja mogę jedynie dorzucić zdjęcia z mojego legendarnego Zorki 5. Jutro za to skreślę coś o Sandomierzu, bo to kolejna perła na mojej urlopowej ścieżce. Nara

image

Kwadrat dużego rynku zdobią kamienice,

fasady kamieniczek zdobią zaś podcienia,

W cztery strony rynek przecinają ulice.

I tak od czterech wieków nic się tu nie zmienia.

image

Kolię rynku spina ratusz renesansowy,

W takim stylu to całe miasto zbudowano.

Stary Zamość zadbany wygląda jak nowy

I piękny, stąd Padwą północy go nazwano.


image

Akademia Zamojska 


Te proporcje, formy, perspektywy piękne,

Cienie, półcienie, blaski, kolory,

Attyki, portale rzeźbione subtelnie,

W bogate niezwykle oryginalne wzory.


image

Brama Lwowska 

Tu każdy zaułek ma swój nastrój miły,

Gdzie cisza zadumę i wytchnienie niesie.

W tych murach, które tyle lat przeżyły,

A wciąż są powodem do wzruszeń, uniesień.

image

Kolegiata, Akademia, bramy i bastiony,

Wszystko to dziś służy mieszkańcom jak przed laty.

Tym miejscem każdy przyjezdny jest zachwycony,

Kameralnym miasteczkiem w nastroju Kantaty.

image

Kolegiata 

Z dala od głównych traktów, gdzieś na mapy skraju,

Na południowo-wschodnich rubieżach Polskości

Stoi senna zjawa jak widok prosto z raju,

Owoc hetmańskiej wiedzy i mądrości.

image

Nadszaniec 

image

Miejsce spoczynku hetmana Jana Zamoyskiego, pierwszego ordynata.  

image

Grobowce zamojskich ordynatów 

image

Kościół Zmartwychwstania Pańskiego

image


image

W samo południe 

image

Kamieniczki ormiańskie 

image




Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura