Siukum Balala Siukum Balala
144
BLOG

Bezpieczeństwo w rosyjskim lotnictwie cywilnym

Siukum Balala Siukum Balala Polityka Obserwuj notkę 0

W Moskwie w Общeственнou палaтe odbyło się  wczoraj przesłuchanie osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo  lotniczych przewozów pasażerskich w Federacji Rosyjskiej. Общественная палата ( można przetłumaczyć jako Izba Obywatelska ) to instytucja kontrolująca pracę rządu jego agend i parlamentu oraz monitorująca proces legislacyjny w Federacji Rosyjskiej ( tyle teoria ) W kontekście pouczeń jakie otrzymaliśmy po katastrofie smoleńskiej  od Rosjan,  z którymi oczywiście pracowaliśmy " ramię w ramię ", sytuacja jest z gatunku przyganiał kocioł garnkowi albo jeszcze gorsza.

Pamiętamy lądowanie Prezydenta/Premiera (niepotrzebne skreślić) Miedwiediewa w Smoleńsku transmitowane przez rosyjską telewizję? Patrzcie Polaczki ! Jeśli przestrzega się procedur, jeśli załoga jest odpowiednio wyszkolona to wylądować bezpiecznie można nawet w Smoleńsku. To, że Miedwiediew lata francuskim "Falconem" uchodzącym za najbezpieczniejszy samolot dla VIP-ów to mało znaczący drobiazg.

W czasie konferencji prasowej  Aleksander Kaniszyn,  szef działającej w ramach Общеeственнoй палaты, komisji d/s narodowego bezpieczeństwa i ekonomiczno-socjalnych problemów personelu militarnego, powiedział - " ... chociaż rok 2011 został uznany za najbezpieczniejszy w światowym lotnictwie cywilnym to dla lotnictwa rosyjskiego bezpieczny nie był. Z ogólnej liczby 506 osób, które zginęły w katastrofach lotniczych w 2011 roku aż 119 to obywatele Federacji Rosyjskiej, co stanowi ponad 20% ofiar."
 

Sytuacja wygląda jeszcze gorzej jeśli wziąć pod uwagę procentowy udział Rosjan w ogólnej liczbie przewiezionych pasażerów, ten udział to zaledwie 1,7%. Dla porównania uchodzące za najbezpieczniejsze linie australijskie i amerykańskie, wykonujące wspólnie 40% światowych przewozów pasażerskich nie odnotowały w roku 2011 żadnych katastrof.
 

Oleg Prichodko, wice-przewodniczący związku zawodowego pilotów i personelu latającego winą za tragiczną sytuację w rosyjskim lotnictwie cywilnym obarczył rosyjskie prawo, które dopuszcza  wysoki limit nalotów [9 00 h/rocznie] oraz linie lotnicze maksymalnie wykorzystujące pilotów. 
Czy wspomniano o kwestiach organizacyjno - technicznych oraz o przysłowiowym rosyjskim bardaku, gazety nie informują.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka