...po paru miesiącach
Nie ma u nas żadnego premium, usługi wyższej jakości poznaje się bowiem po zabezpieczeniach na wypadek awarii. Weźmy hosting darmowy płatny itp. Jak działa to działa to działa ale jak padnie to w tym momencie są różnice, bo backup, zapasowy serwer, ludzie do roboty... I tu jest różnica.
W PKP Intercity jest takie podejście, że jak jedzie ot jedzie a jak padnie to niech zdycha nikogo to nie obchodzi. Ostatnio ludzie 9 godzin czekali w pociągu bo trakcję zerwało. Przecież nie w środku dżunglii. Tak ciężko było podpiąć spalinówkę pod 2-3 wagony i przeszliby i by pojechali. Albo sama spalinówka by podjechała i ludzie by się przenieśli do 2 wagonów, odczepiliby i spokój. No nie da się.
Pendolino też jak stanie to nie ruszy bo ciężko popatrzeć na prognozę pogody i rozstawić ze 2 spalinówki na Centralnej Magistrali Kolejowej? Ciężko.
Kupili od PESY te lokomotywy Gama, które się popsuły. I jak ja mam dojechać do Zagórza? Zostaje jeden szynobus Bieszczadzki Żaczek, który nie jest z PESY i dlatego jeździ. W sobotę 13 może być przepełniony od samego Rzeszowa.
Czy tak ciężko pomyśleć i podpiąć występującą w olbrzymich ilościach lokomotywę spalinową SM 42? Narobi z godzinę opóźnienia ale dojedzie. To uruchamiają zastępczą komunikacje autobusową, czyli zdezelowane autosany, które błąkają się po Podkarpaciu bo nie wiedzą, gdzie są przystanki i jak dojechać? Maja to wszytko gdzieś.
Wie ktoś, gdzie najdalej te pociągi Intercity dojadą pod drutem i ile czasu zajmuje przejazd autobusem zastępczym? Jakbym chciał pojechać do Zagórza autobusem to bym pojechał autobusem. Ja pociągiem chcę. Nie wiem teraz - rezerwację robić czy nie?
Nie mają jakiegoś szynobusa, żeby podstawić dodatkowy skład? No nie maja bo był ten podział na różne spółki. Intercity nie miało w ogóle lokomotyw tylko wynajmowało od PKP Cargo. Które konsumowało dzięki temu znaczną część dotacji do przewozów pasażerskich, puchło i mogło być sprzedane dzięki temu drożej. Teoretycznie. Potem IC dostało lokomotywy, ale jest problem jak coś się stanie bo akurat tu nie ma a Cargo ma i trzebaby wynająć, a to koszt jest. To wszystko się dzieje w ramach jednego koncernu PKP.
Intercity załatwiło sobie też przejęcie pośpiesznych od Przewozów Regionalnych, czyli musiało wejść na linie niezelektryfikowane, do czego nie mieli ani rozumu, ano podejścia, ani lokomotyw. I tak się to ciągnie do tej pory.
Jedynym pozytywnym akcentem są prace nad wspólnym biletem: podróżny wsiada w ton skład, który akurat jedzie a się firmy różne rozliczają między sobą.
W odróżnieniu od nas Czesi jakoś dziwnie mają i lokomotywy, i wagony, i motoraki nawet. Co więcej, składy osobowe przetaczają ponoć lokomotywkami 150KM mocy, a my odpalamy SM 42 700 koni która w porównaniu żre paliwko jak smok.
PS: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/znow-problem-z-gamami-nie-kursuja-pociagi-ic-do-zagorza-i-zamoscia-77636.html
Kilka zdań wyjaśnienia:
1. Mam chwilowo dość kłapania bredni o niewyszkolonej załodze.
2. Mam chwilowo dość kłapania bredni o Sasinie.
3. Mam chwilowo dość kłapania bredni o Kaczafim wysyłającym brata.
Kwestie te są omówione po wielokroć i obecnie wypisywanie pierdół na te tematy szczególnie przez trolle w stylu Chirla, etc etc musi być traktowane jako wrzutki. Będę kasował bez ostrzeżenia.
4. Zabanowanych odbanuję jak mi przyjdzie ochota.
5. Maskirowce mówimy nie ale nie banujemy, przynajmniej na razie. Szczególnie nie banujemy Piko bo z A-Temem kto wie?
Jak jakiś troll chce dyskutować na w/w tematy to niech zrobi wpis u siebie.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka