Igor Benevenuto, brazylijska sędzie dokonał coming out. Źródło: YouTube/BORA PRA RESENHA PODCAST
Igor Benevenuto, brazylijska sędzie dokonał coming out. Źródło: YouTube/BORA PRA RESENHA PODCAST

Piłkarski sędzia dokonuje coming outu. Pierwszy taki przypadek w FIFA

Redakcja Redakcja Piłka nożna Obserwuj temat Obserwuj notkę 21
Igor Benevenuto, brazylijska sędzia, który jest jednym z najpopularniejszych arbitrów w swoim kraju dokonał coming outu. 41-latek jest pierwszym sędzią zrzeszonym z FIFA, który zdobył się na takie wyznanie. "W futbolu 99,99 proc. osób nieheteronormatywnych żyje w ukryciu" - stwierdził.

Igor Benevenuto był gościem piątkowego podcastu "W szafach szatni", w którym dziennikarze zajmują się badaniem homofobii na trybunach. 

W pewnym momencie 41-latek postanowił powiedzieć o swojej orientacji. Jak sam stwierdził, ukrywał on swoje upodobania seksualne, a zawód sędziego był do tego najlepszy.

– Piłka nożna była grą męską i od samego początku wiedziałem, że jestem gejem. Czy wybrałem ten zawód, by ukryć swoją seksualność? Tak – powiedział Benevenuto.

Pierwszy zrzeszony z FIFA sędzia, który dokonał coming out

Igor Benevenuto jest pierwszym międzynarodowym sędzią FIFA, który postanowił wyznać swoją orientację. Jak zauważył, ukrywał się z tym przez 23 lat swojej pracy jako sędzia piłkarski. 

– Mam 41 lat, z czego 23 lata poświęciłem na pracę z gwizdkiem. Do dziś nigdy nie byłem prawdziwym "ja". Geje są przyzwyczajeni do tego, że nie są sobą – powiedział. 

– Żyłem samotnie, byłem smutnym dzieckiem z dziurą w sercu. Piłka nożna to sport, którego głęboko nienawidziłem, dorastając. Nie mogłem znieść atmosfery, kultury macho i uprzedzeń. By przetrwać w kręgu dzieciaków, które zawsze się bawiły, stworzyłem postać, zamaskowaną wersję siebie. Bycie sędzią daje mi pozycję władzy, której potrzebowałem – wspominał. 

"W futbolu 99,99 proc. osób nieheteronormatywnych funkcjonuje w ukryciu"

Igor Benevenuto aktualnie cieszy się, że nie będzie już musiał ukrywać swojej prawdziwej tożsamości. Tłumaczy, że "od tego dnia już nigdy nie będę jedną z innych wersji Igora, które stworzyłem. Postacią, którą byłem dla przyjaciół, rodziny, sąsiadów, dla heteroseksualnego społeczeństwa".

– Będę po prostu Igorem, gejem, który szanuje ludzi i ich wybory. Bez masek, bez filtra i w końcu sobą – dodaje. 

41-latek powiedział również, że 99,99 proc. osób nieheteronormatywnych, które związane są ze światem futbolu funkcjonuje w ukryciu. Brazylijczyk mówi tutaj o sędziach, piłkarzach, zawodnikach, a także o żonatych mężczyznach, którzy prowadzą podwójne życie lub żyją w separacji. 

Igor Benevenuto to brazylijski sędzia, który od 2021 roku zrzeszony jest z FIFA. Urodził się w stanie Minas Gerais i wychowany został w religijnej rodzinie. Swoją karierę sędziego piłkarskiego zaczynał w 1999 roku. 

MP

Czytaj dalej:


Komentarze

Inne tematy w dziale Sport