Stary Dziadek Stary Dziadek
517
BLOG

14 lutego nie świętuję walentynek. Tylko rocznicę powstania Armii Krajowej…

Stary Dziadek Stary Dziadek Święta, rocznice Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Ponoć dzisiaj cały cywilizowany świat obchodzi święto zakochanych zwane walentynkami. Jest to święto jak najbardziej poprawne politycznie, by nie rzec "cool".

W takim razie ja chyba nie jestem częścią cywilizowanego świata. Żadnej ze swoich kobiet nie kupiłem serduszkowego prezentu. Nie dlatego, że o nich zapomniałem. Wręcz przeciwnie - pamiętam o nich przez wszystkie 365 dni w roku. I żadne walentynki nie są mi do tego potrzebne. Ani cukierkowe serca.

No i chyba jestem zacofany z jednego jeszcze powodu. Dla mnie dzień 14 lutego to dzień Armii Krajowej. 76 lat temu - w 1942 roku - Naczelny Wódz Polskich Sił Zbrojnych przemianował Związek Walki Zbrojnej na Armię Krajową.

I dlatego jutro pójdę i zapalę znicz na grobie zmarłego kilka lat temu znajomego - przedwojennego harcerza, w czasie wojny żołnierza Armii Krajowej, po wojnie budowniczego Nowej Huty.

Może nawet będzie to znicz w kształcie serca...

PS. Tym tekstem (tylko opatrzonym innym tytułem) zainaugurowałem trzy lata temu swoją obecność na Salonie 24. Przez trzy lata nie stracił nic na aktualności...

Stary dziadek to brzmi dumnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura