theft theft
66
BLOG

Trójca Święta

theft theft Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

Uroczystość Najświętszej Trójcy

Przeczytałem dzisiejszy fragment Ewangelii i........ oniemiałem z zachwytu !!!
To jeden z piekniejszych i mądrzejszych fragmentow Ewangelii jakie do tej pory czytaliśmy. Dlaczego ? Zapytacie mnie zapewnie moje drogie dzieciaki .Bo wlaściwie treść tej ewangelii jest na pierwszy rzut oka dosyć skomplikowana. Może się wydawać,że jest nawet zagmatwana i bardzo, bardzo trudna do zrozumienia ! Mimo,że jest bardzo króciutka i liczy zaledwie kilka zdań.
Ale to nie prawda !
Chciałbym się wam przyznać moje drogie dzieci do jedengo bardzo poważnego problemu,który bardzo mnie dręczyl przez całe moje życie. Tym problemem było istnienie Trójcy Świętej !!!
O tak ! Kościół Katolicki całą swoja mocą twierdzi,że Trójca Święta rzeczywiście istnieje i my powinnismy wierzyć w jej istnienie.
A ja ? Przeżyłem już tak wiele lat na tej ziemi. Były okresy kiedy chodziłem do kościoła codziennie. Tak! To były najpiękniejsze cztery lata mojego życia gdy będąc uczniem w liceum codziennie służyłem jako ministrant do mszy świętej o 6.30,potem szedłem do sklepu po świeży chlebek,bułeczki i masełko. A następnie wędrowałem do szkoły. Najpiękniejsze cztery lata życia. Potem bywało bardzo różnie z moja wiarą. Raz chodziłem regularnie do kościoła. Potem zdarzały się okresy gdy trzecie przykazanie łamałem nieustannie. I zawsze,chyba zawsze mialem problem z Trójcą Przenajświętszą !
No bo jakże to ? Bóg zesłał Mojżeszowi dziesięć przykazań gdzie pierwsze z nich brzmiało
„Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną „
Czyli oczywistym jest,że dla Boga wyznawanie wiary w innych bogów jest największym grzechem.Bo jest złamaniem PIERWSZEGO przykazania. A potem Kościół Katolicki oznajmia ,że jest trzech Bogów w postaci Trójcy Świętej ! To niesamowite !
Przyznam,że czytywałem różne artykuły na ten temat. Wysłuchiwałem kazań różnych kaznodziei,którzy próbowali wyjaśniać istotę tego problemu.
Ba ! Przecież jeden z wielkich świętych Kościoła Katolickiego powiedział wprost,że istoty Trójcy Świętej nie da się zrozumieć. W nią trzeba po prostu uwierzyć.........
I rzeczywiście.Żaden z artykułów,żadne z kazań nie potrafiło w moim umyśle otworzyć tej ścieżki do zrozumienia. Mało tego ! Bo przecież to nie zrozumienie jest ważne tylko WIARA !
Więc dodam ,że żaden z artykułów żadne z kazań nie otworzyło mojej wiary na problem Trójcy Świętej …....
Dlaczego ???
Dlaczego moja dusza nie potrafiła się pogodzić z tym dogmatem. Dlaczego go odrzucała. Nie potrafię zrozumieć swojej duszy. Nie potrafię zrozumieć swojego umysłu.
Ale wiem jedno. Znam jedno podstawowe prawo,które mnie obowiązuje. Wszystko co zapisane jest w Piśmie Świętym jest Słowem Bożym. Dlatego jeśli odnajduję w Ewangeliach fragmenty dotyczącego jakiego aspektu życia człowieka to wiem,że tka właśnie postanowił Pan Bóg. Że takie rozwiązanie jest najlepsze. Dlatego jeśli zawierzymy ewangelii to również nasza dusza uwierzy we wszystko !!! Bo wszystko co jest w Ewangelii pochodzi od Boga !
A teraz posłuchajcie moje drogie dzieci jakie myśli,jakie prawdy odnajdujemy w dzisiejszej ewangelii. Przecież jeśli tych kilka zdań ułożymy w pewien ciąg myślowy to nie będziemy mieć wątpliwości,że Bóg Ojciec,Jezus Chrystus i Duch Święty Tworzą jedną Osobę będącą BOGIEM !
Posłuchajcie

„Duch Święty z Mojego weźmie i wam objawi......wszystko co ma Ojciec jest Moje ! „

Chyba nie muszę wam tłumaczyć tego prostego zdania. Wszystko co ma Duch Święty,wszystko co ma Jezus Chrystus i wszystko co ma Bóg Ojciec jest WSPÓLNE !!!
To jest właśnie najważniejsza myśl tej Ewangelii.
Wszystko co posiadają te trzy Osoby Boskie jest wspólne.
Powtórzę to jeszcze raz bardzo wyraźnie i dobitnie,żebyście mogły to sobie uświadomić i przyswoić.

WSZYSTKO CO MAJĄ JEST WSPÓLNE !

I teraz moje drogie dzieci możemy zrozumieć to co było niezrozumiałe. Nasze dusze bez problemu przyswoją sobie treść tej Ewangelii i na zawsze będzie ona przypominać nam o Trójcy Przenajświętszej jako o prawdziwym Bogu.
Bo pomyślcie sumiennie i rozważnie. Jeżeli wszystko co te osoby posiadają jest WSPÓLNE to chyba nie ma najmniejszych wątpliwości ,że są jedną osobą w trzech postaciach.
Przekładając te słowa na wasze nastoletnie umysły napiszę to w sposób bardziej uproszczony,a jednak bardzo,bardzo  przekonywający. Popatrzmy na trzy osoby,które spotykamy gdzieś na ulicy. Te osoby są jedną osobą ! Dlaczego ? Przecież widzicie,ze są to trzy osoby,które jednocześnie mogą przemawiać,myśleć,pracować. Ale jednocześnie nie ma najmniejszych wątpliwości ,że są jedną osobą zgodnie z wcześniej napisanym zdaniem
Wszystko co mają jest wspólne !
I spójrzcie uważnie !
Te trzy osoby mają wspólne ręce !
Mają wspólne nogi !
Mają wspólne serce !
Maja wspólną głowę !
Czyli są jednym !
A jednocześnie mogą występować w trzech postaciach bo potrafią się tym ciałem dzielić !
O właśnie ! To jest bardzo ważny aspekt istoty Trójcy Świętej ! Trzy osoby Boskie potrafią się między sobą dzielić ciałem. I wtedy kiedy któreś z nich tego ciała potrzebuje to wtedy z niego korzysta.
Ale korzystanie z ciała nie jest ważne ! Bo przecież Duch Święty objawia się tylko jako Duch.....
A Bóg Ojciec też  bardzo rzadko pojawia się w cielesnej postaci.
Dla treści ewangelii dużo ważniejsze znaczenie niż ciało ma BOSKOŚĆ !!!
Tak moje kochane dzieci ! Teraz dotarliśmy do najważniejszego stwierdzenia całej dzisiejszej Ewangelii.

BOSKOŚĆ KTÓRĄ POSIADAJĄ JEST WSPÓLNA !

I od tej pory,jeśli kiedykolwiek będziecie mieli problem z Trójcą Świętą,nie będziecie rozumieli jakim to cudem trzy osoby mogą być jedną osobą to przypomnijcie sobie to zdanie.

Boskość którą posiadają jest wspólna !

I wtedy wszelkie wątpliwości was opuszczą. Bo skoro Bóg Ojciec,Jezus Chrystus i Duch Święty maja wspólną Boskość to muszą być jedną osobą.

theft
O mnie theft

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo