Tomasz Rożek Tomasz Rożek
625
BLOG

Polak i złoto Australii. Kim był Strzelecki?

Tomasz Rożek Tomasz Rożek Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 16

Odkrył złoto w Australii, badał wulkany, opisywał życie Indian, był też autorem bodaj pierwszego naukowego opracowania o Australii. A na starość, ratował od śmierci głodowej dzieci w Irlandii. Paweł Strzelecki podróżnik, pisarz, geolog i geograf. Niesamowity człowiek. 

Grafiki: www.AkademiaSuperbohaterow.pl

Spora część mojego życia to tzw. seria fortunnych zdarzeń. Chciałem zostać lekarzem, a zostałem fizykiem. Pojechałem zwiedzać Wiedeń, a poznałem żonę. Chciałem robić doktorat i wyjechałem na prawie 4 lata do największego centrum naukowego w Europie. Chcieliśmy powiększyć rodzinę i urodziły się bliźniaki. W końcu wróciliśmy z emigracji, żebym mógł zostać naukowcem, a zostałem dziennikarzem. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości