lendos lendos
108
BLOG

Dla moich rodaków życzenia krótkie

lendos lendos Święta, rocznice Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Nie ma tego, co przeminęło.

To tylko nasze wspomnienia, w krzywym naszej pamięci lustrze. 

Nie ma tego, co będzie. Czy będzie? Dla ciebie i dla mnie.

To tylko nadzieje, na miarę naszą i naszą niemiarę.

Mamy tylko tę chwilę, która właśnie mija, kiedy czytasz me słowa. 

Życzę Polakom, moim trudnym, kochanym rodakom, pokoju, choć wiem, że i tak rzucić sobie do gardeł gotowi jesteście.  

Na znak, na hasło, imię najwyższe lub całkiem małe, interesownie, bezinteresownie, albo po wódce bezmyślnie, utoczyć bliźniemu krwi. 

Albo chociaż słowem jak nóż ostrym, krwi bratu utoczyć, rany stare jak Kaina grzech otworzyć. 

Ja, naiwny, choć srebrem ma głowa ozdobiona, wciąż wierzę.

Życzę wam i sobie ojczyzny wolnej, piękniejszej od marzeń, mowy bez przekleństw, spotkań bez pięści. 

Czy mam to tylko między bajki włożyć, jak Krasicki przestrzegał niegdyś biskup? 

Zdrowia bracia i siostry! Pozdrowienia z ziemi Helwetów wam ślę.

lendos
O mnie lendos

Cenię sobie szczerych ludzi i prawdziwych przyjaciół. Lubię włoską kuchnię, szwajcarskie sery, polskie ogórki kiszone oraz czarny humor. Jestem miłośnikiem muzyki klasycznej, głosu Barbary Hendricks, oraz motocyklistą. Jestem wierzącym Chrześcijaninem wyznania rzymskokatolickiego a przy tym poszukującym sceptykiem. Zamieszkuję na stałe w Szwajcarii - mojej drugiej ojczyźnie z wyboru. Piszę (chwilowo do szuflady) mini powieści. Udzielam się społecznie. Czasem coś opublikuję w prasie polonijnej. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura