waw75 waw75
972
BLOG

Lewicowe kobiety stosują przemoc emocjonalną

waw75 waw75 Psychologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 26

Spadła na mnie wczoraj informacja że podczas tegorocznego Marszu Niepodległości w Warszawie grupa kobiet protestujących pokojowo przeciwko faszyzmowi została skopana przez narodowców. Mało ostatnio siedzę w „bieżączce”(deficyt czasu), nie znałem sprawy – ale byłem tym naprawdę poruszony i nie mówię tego z jakiejś retorycznej złośliwości. Podobno było do obejrzenia w sieci – obejrzałem. I to co zobaczyłem wstrząsnęło mną jeszcze mocniej – choć z zupełnie innego powodu. Zobaczyłem tam – jak w pigułce – patologię przemocy domowej prowadzącej do życiowych tragedii – przede wszystkim jednak przemocy emocjonalnej – agresywnej i cynicznej – bo to przede wszystkim te kobiety prowokowały tam do agresji. Możecie mnie zlinczować w imię tolerancji i poprawności – pisząc to mam czyste sumienie, bo taka była prawda.

.

Tak jest zaprojektowany świat – taka jest ludzka natura, ludzka psychika, ludzka emocjonalność – że przemoc między ludźmi może być fizyczna albo psychiczna i emocjonalna. Najczęściej mówi się o tej fizycznej, z oczywistych powodów – bo zostawia ślady, bo powoduje fizyczny ból, bo prowadzi to biologicznego zniszczenia. Przemoc emocjonalna – czasem poprzez szantaż emocjonalny, krzywdzi i niszczy człowieka w równie bezlitosny sposób – niszczy jego psychikę, układ nerwowy, poczucie własnej wartości, prowadzi czasem do samobójstwa. Taka jest prawda. Prawda jest też taka, że z powodu atrybutów – budowy fizycznej, wyczucia i intuicji psychologicznej, i zapewne setek innych składowych, mężczyźni w przeważającej większości stosują przemoc fizyczną – kobiety zaś pastwią się nad swoimi ofiarami psychicznie. I choć często w rożnych proporcjach te metody przemocy się przenikają to zasadniczy podział jest dokładnie taki. I to co zobaczyłem na nagraniu z Marszu Niepodległości było tego wręcz książkową definicją.

.

Przemoc psychiczna ma na celu doprowadzić drugiego człowieka do rozsypania się emocjonalnego – bazuje na niesprawiedliwym oskarżeniu, niesprawiedliwej ocenie, wywołaniu poczucia winy, poniżeniu i zniszczeniu poczucia godności. Włączyłem ten filmik i zobaczyłem grupę kobiet, które pokojowo – a jakże by inaczej! - oskarżały przechodzących w Marszu ludzi o to że są faszystami, rasistami, że są chorzy psychicznie. Skandowały „precz z faszyzmem” czy „to się leczy!”. Prawdą jest – to fakt któremu naprawdę nie zamierzam zaprzeczać – że na tym Marszu, jak i zapewne na wszystkich poprzednich – można było marginalnie znaleźć skandaliczne hasła – także te zahaczające o rasizm czy nacjonalizm. Marginalnie – tym razem na 60 tysięcy uczestników hasła te wywiesiło około 50 osób. Natomiast lewicowe kobiety, które postanowiły zatrzymać cały pochód oskarżyły o to faszyzm, choroby psychiczne i ksenofobię wszystkich uczestników. Co mnie jednak najbardziej poruszyło to widok coraz bardziej gęstniejącej sytuacji, coraz bardziej rozpalonych emocji – absolutnie na ostrzu eksplozji. I naprzeciwko temu wybuchowi nerwów dumne i cyniczne kobiety walące prosto w oczy: „to się leczy!” Cynicznie i z rozmysłem. Żeby sprowokować, żeby rozhuśtać emocje, żeby oskarżyć prosto w oczy.

.

Oczywiście nie zostały skopane – sofistyka Gazety Wyborczej i TVN-u to problem absolutnie drugorzędny. Co rusz ktoś próbował się tym kobietom tłumaczyć, ktoś im machał flagą mówiąc że „ona jest tutaj najważniejsza”. Często nerwowo i na ostrzu emocji – na co dostawał prosto w oczy: „to się leczy!”. I widać na tym filmie że kilka razy – ja zauważyłem kilka, trzy, może cztery, ale mogło być ich więcej – któryś z rozwścieczonych facetów kopnął kobietę która mu wrzeszczała w nos – i zawsze za każdym razem dosłownie pół sekundy później zostawał natychmiast odciągany przez kolegów albo przez porządkowych żeby nie dawał się sprowokować. Ta fizyczna agresja tam była. Ale tą agresję fizyczną prowokowała jednak w pełni świadoma agresja emocjonalna – oparta jak zawsze na niesprawiedliwej ocenie, pomówieniu i cynicznej grze na emocjach. Polecam ten film – a nie „przekazy dnia” po których ludzie się podpalają na ulicach.


waw75
O mnie waw75

po prostu chcę rozumieć

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości