5 obserwujących
169 notek
82k odsłony
79 odsłon

COVID_19 THINK TANK

Wykop Skomentuj

Tworzę grupę i wątek - COVID_19_ THINK TANK

https://www.facebook.com/groups/291506855162394

Zanim ktoś będzie chciał dołączyć musi "wykazać" że chce myśleć lub może podjąć działanie na istotną skalę. 

Grupa zamknięta więc - zasady grupy zamkniętej - nie bombardujemy na zewnątrz, nie ma polityki, przedstawiamy sobie problem i rozmawiamy kulturalnie. 


A teraz w ramach idea fix - proszę o przedstawienie - racjonalnych problemów i propozycji ich rozwiązania. Poszczególne odpowiedzi będę dodawał do wątku w grupach tematycznych które będą się tworzyć "same" w zależności od typu problemu.


Kwarantanna 

1. Problemy 

a ) Oznaczenie obywatela, rejestracja, sygnalizowanie stopnia zagrożenia. 

Sugerowane rozwiązania:

Przekazane do rządu - funkcjonalność mObywatel w formie oznaczenia trzema kolorami ( czerwony, żółty, zielony ) danych związanych z dowodem osobistym lub odrębną "okresową" zakładką dotyczącą prawa przemieszczania się. 

b ) Rejestracja obywateli ( powrót, kwarantanna, zakażenie, grupa ryzyka )

Obecny system papierowy ma jedną wadę ( papier ) który też jest nośnikiem. Użycie elementów systemu cyfrowego do samodzielnej rejestracji przypadku i obszaru kwarantanny. Zakładki geoportalu widoczne tylko dla rządu obrazujące obszar nieruchomości objętej "kwarantanną" z wysoką karę za upublicznianie. 

( częściowo rozwiązano - aplikacja https://www.gov.pl/web/koronawirus/kwarantanna-domowa dostępna na platformie Google Play - niestety aplikacja niedopracowana, nisko oceniana - klasyczny bubel ocena na poziomie 1,6 ) 

c ) Rejestracja obywateli przed granicą, na granicy, w drodze, w miejscu docelowej kwarantanny

Obecny system ewidencji nie istnieje. Jedyna możliwa droga zbudowania informacji i przemieszczaniu się osób, które powinny docelowo odbyć kwarantannę domową jest zbudowanie bazy danych "pesel" od momentu wniosku o powrót wraz z opisem węzłów trasy. Inaczej nie uda się w żaden sposób określić grupy narażonej na kontakt. Nie uda się również dokonać ostatecznej ewidencji osób powracających ( brak mechanizmu weryfikacji powrotu ). Pomóc mogą formularze elektroniczne na stronie MSZ, MZ i samorządu terytorialnego.  

( brak informacji o funkcjonalności aplikacji która zapisze trasę powrotu - udokumentuje punkty postoju i miejsca zmiany środków transportu ). 

d ) rejestracja odrębna obcokrajowców. 

Kraj nie ma aplikacji dla pozostających na terenie jego kraju obcokrajowców. Opcja językowa plus dane paszportowe pozwalające przekazać informacje krajowi macierzystemu o objęciu obywatela kwarantanną oraz jego sytuacji. 


Ochrona służby zdrowia

1. Problem

a ) deficyt środków ochrony osobistej.

Sugerowane rozwiązania:

System raportowania o stanach magazynowych "aktualnych" poszczególnych szpitali wraz z wskazaniem "zapotrzebować". Dystrybucja w oparciu o dane magazynowe ( kary za fałszowanie informacji o stanach ).

Osobista rozpiska wydania kompletów ochronnych ( osoba, liczba użyć, poziom gwarancji i dostępu dla określonych lekarzy, osób obsługi ). 

b ) deficyt środków ochrony osobistej - udział obywateli - przekazywanie zasobów obywatelskich

Akcja przekazywania do określonych jednostek zasobów "nadmiernych" będących w posiadaniu obywateli. Akcja promocji postawy i wskazania miejsc i sposobu przekazywania darów. 

c ) przeciwdziałanie spekulacji zasobami ochronnymi. 

W przypadku sprzedaży zasobów poza sklepami, aptekami czy siecią internetową na rejestrowanych platformach - w transakcjach nie rejestrowanych wykrytych przez organy ścigania szybka konfiskata na podstawie przepisów podatkowych na zasadzie zajęcia dowodu z przepadkiem mienia na cele obronności kraju. . 

Przedmiot zajęcia przekazywany do "zasobów pozyskanych" - udział policji z szybkim przekazaniem do użytku. Rejestracja wykroczenia podatkowego, ocena jego wymiaru. Możliwość uniknięcia kary w przypadku dobrowolnego przekazania lub sprzedaży po cenie wyznaczonej urzędowo.  

d ) import środków ochrony z krajów zewnętrznych 

Jak widać po modelu czeskim było możliwe pozyskanie środków ochrony osobistej z Chińskiej Republiki Ludowej. Niestety - czas niezbędny do pozyskania odpowiednich zasobów z właściwym wyprzedzeniem został "zmarnowany". 

e ) produkcja krytycznych elementów osprzętu

Na włoskim przykładzie widać że w pewnym momencie każde łóżko posiada grupę elementów składowych które dzielą się na "stałe" i "wymienne" lub "jednorazowe". Elementy te mają swoją liczebność która powinna być określona. Liczba zapasu elementów oznacza "ilość" pacjentów lub "okresów systemowych" użytkowania ( czas terapii ). Niestety istotne jest określenie w tym miejscu stanów magazynowych, planu tempa zużycia zapasów, łańcucha dostaw oraz co najważniejsze "szansy" na alternatywne metody pozyskania. W przypadku elementów syntetycznych w kilku przypadkach możliwa jest produkcja lokalna na małą skalę która może być wystarczającym uzupełnieniem braków. Tzw. wydruk 3D wymaga jednak wiedzy o budowie elementu, jego wymiarach i przygotowaniu "projektu" drukowania. Projekt dla każdego kraju będzie "identyczny" i będzie pochodną danych wymiarowych "produkcji". 

Każdy taki element może oznaczać uratowane życie. 

f ) formularze papierowe do badań i pobierania wymazów. 

Znacznie lepszym byłoby stworzenie aplikacji która mogłaby zastąpić setki kart papierowych. Znika źródło infekcji i można zawsze przekazywać informacje o postępach w czasie rzeczywistym. Czasami kilkadziesiąt minut decyduje o uratowaniu komuś życia czy skutecznym poddaniu kwarantannie kolejnej osoby. 

g ) mikro OIOM - 

Obecnie nie ma systemu łóżka wspomagającego nie zawierającego pełnego monitoringu pacjenta a podstawowe systemy podtrzymania życia lub same systemy wsparcia oddychania. Nie rozpatruje się też klasyfikacji hal, sal wielkowymiarowych na cele sanitarne. 

Ochrona środowiska - odpady ( 07.04.2020 )

1. Problem - odzież ochronna, zmieszanie odpadów, brak selekcji typu odpadu u podstaw.

Jak wiadomo epidemia wymaga przeciwdziałania w formie "noszenia" jednorazowych rękawic ochronnych w przypadku dokonywania zakupów. Czasami niektórzy poruszają się w nich po cały mieście. Następuje jednak moment w którym rękawic się pozbywamy. I trafiają one najczęściej do kosza. 

Sugerowane rozwiązanie:

Selektywne zbieranie środków ochrony osobistej wykonanych z materiałów syntetycznych. Pojemnik na zużyte rękawice z opcją dalszego postępowania. 

Używane rękawice mogą być zanieczyszczone zakaźnymi lub innymi niebezpiecznymi substancjami. Należy się ich pozbyć zgodnie z obowiązującymi lokalnymi przepisami. Zakopywanie lub spalanie rękawic należy przeprowadzać w warunkach kontrolowanych.

Niestety wskazówek co do zasad oraz informacji co do skutków palenia lateksu i nitrylu ( gro rękawic - nie idzie znaleźć ). 

Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale