Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
42
BLOG

11.02.2023, Sobota

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 4
Czy dbam o swoje sprawy na bieżąco?

imageJest takie słowo: prokrastynacja. Jest to, wg Wikipedii tendencja, utożsamiana z odwlekaniem, opóźnianiem lub przekładaniem czegoś na później, ujawniająca się w różnych dziedzinach życia. 

Kiedyś byłem mistrzem prokrastynacji. Wyszukiwanie powodów, dla których nie mogłem zająć się danym zagadnieniem, szczególnie pracą. Byłem bierny, mierny ale wierny, niczym się nie wyróżniając. 

Gdy zacząłem trzeźwieć, szczególne znaczenie miała (i ma do dziś) dla mnie Desiderata. Utkwiło mi w głowie: Wykonuj z sercem swoją pracę, jakkolwiek by była skromna. Zacząłem to robić. 

Zauważyłem, że mam więcej czasu, jeśli po prostu wezmę się za to, co mam do zrobienia, zamiast przeciągać przygotowania, a chwili rozpoczęcia nadawać niepotrzebnie długie znaczenie. 

Zacząłem robić ciekawe rzeczy. Szefowie zaczęli mnie doceniać. Potem zrozumiałem, że te rzeczy są ciekawe dlatego, że ja uważam je za ciekawe. I zacząłem doceniać siebie. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości