Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
24
BLOG

02.04.2024, Wtorek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Cierpienie: Żyć to cierpieć, przetrwać to znaleźć jakiś sens w cierpieniu. Friedrich Nietzsche

imageKiedyś usłyszałem powiedzenie, że diament nie byłby taki piękny, bo go oszlifowano. Było to powiedziane w kontekście: trzeba przeżyć ciężkie chwile, żeby było lepiej.

Myślę sobie, że cierpienie wynika z braku zgody na coś. Nie podoba mi się, że coś się stanie, więc cierpię. Nie chcę czegoś i cierpię, wiedząc, że coś się zdarzy. Wbrew mojej woli. 

Będąc alkoholikiem świadomym istnienia Programu i gdzieś na jego ścieżce będącym, powinienem powiedzieć: zawierzyłem wszystko Bogu, Jakkolwiek Go Pojmuję i jest cudownie. 

Życie nie jest takie proste. Mam w sobie dość pokory, by godzić się z tym, że istnieje jakiś Większy Plan wobec mnie i próbuję go zrozumieć. Nie znaczy to jednak, że łatwo mi przychodzi „oddanie kierownicy”. Usłyszenie głosu, chęć podążania za Planem. 

Wiem, że powinienem postępować tak, jak mówi Plan. Czasem jednak czuję opór. Mam ochotę się sprzeciwić. Buntuję się przeciwko temu, że kto inny decyduje. Zadaję sobie pytanie, czemu tak ma być. 

Zaciskam zęby i staram się brać życie takim, jakie jest. 

Kolejny rok. 


Notka jest dostępna w formie materiału na YouTube.

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości