Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
24
BLOG

03.04.2024, Środa

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Medytacja: Bóg zapewnia wiatr, ale człowiek musi podnieść żagle. Święty Augustyn

imageByłem piątkowym uczniem. Nie kontestowałem zadań. Nie podkopywałem sensowności. Nie zaprzeczałem wartości zadań domowych. Nie miało nawet znaczenia, z czego było zadanie. Było zadanie, trzeba było je zrobić, dostać piątkę. 

O medytacji usłyszałem w ośrodku odwykowym. Były takie zajęcia, oczywiście obowiązkowe. Odbywały się co środę w największej sali terapeutycznej, na kocach, które przynosiliśmy z pokoi. Dodatkowo, zdejmowaliśmy buty, co nie zawsze najlepiej wychodziło. Na tle muzyki terapeutka mówiła do nas spokojnym głosem. Na tyle spokojnym, że niektórych zdarzało się zasnąć. 

Oczywiście, zrobiłem zadanie domowe. Nie wiedziałem, skąd wziąć te wszystkie refleksje i jak, do cholery, to czytać jednocześnie leżąc i słuchając muzyki. 

Pomyślałem, że będę słuchać od razu refleksji, które znalazłem na YouTube. Okazało się, że zawsze znajdowałem jakiś materiał, który wydawał się ciekawszy. Potem miałem jeszcze parę pomysłów, ale żadnego nie realizowałem długo. Były skomplikowane. 

 Aż kupiłem zegarek, smartwatch. Okazało się, że mam na nim aplikację „Medytacje”. Ustawiam czas, wybieram, czy chcę się się zrelaksować, czy nastawić pozytywnie do świata. Zajmuję pozycję i koncentruję się na oddechu, w rytm haptycznej wibracji - innej na wdech, innej na wydech. 

I już. 


Notkę można obejrzeć jako materiał na YouTube. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości