Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
18
BLOG

23.05.2024, Czwartek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Szczerość Szczerość jest często bardzo trudna. Prawda jest często bolesna. Ale wolność, którą może przynieść, jest warta próby. Fred Rogers

imageCiężko jest powiedzieć coś szczerze komuś. Myślę sobie, że nawet nie należy czasami. Myślę, że niektórzy nie zasługują, a w pewnych sytuacjach jest ona poi prostu szkodliwa. Jak z Krokiem Dziewiątym: chyba że zraniłoby to ich lub innych. 

Takich ograniczeń nie ma w stosunku do siebie, wydawałoby się. Pewnie istnieją ludzie, którzy szczerze i uczciwie wobec siebie przyznają wszystko i wszędzie. Ja kilkukrotnie próbowałem i zawiodłem. Dopiero, gdy uświadomiłem sobie to w rozmowach z moją terapeutką, jest mi trochę łatwiej zauważyć, że zaczynam się oszukiwać. Wygładzać. Umniejszać winę. Tłumaczyć się. 

Jednym z mechanizmów uzależnienia, u mnie najbardziej widocznym, jest mechanizm iluzji i zaprzeczeń. Podczas picia polegał na tym, że wszyscy wokół widzieli, że piję ponad normę, ja zaś twierdziłem, że wszyscy przecież piją, jak ja. Nie jest to nieprawdziwe stwierdzenie, samo w sobie, jeśli patrzeć z mojego punktu widzenia. Bardzo kłamliwym z punktu widzenia mojej Żony, przykładowo.

Mechanizmy psychologiczne są po to, by nas chronić. I to prawda, że prawda boli. Wyzwolenie, które niesie, czasem jest, niestety, niszczące.

Nic za wszelką cenę.  


Notkę można obejrzeć w formie materiału na YouTube. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości