wzmianka wzmianka
409
BLOG

Energia z wiatru w 2019 roku

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 31

Skończył się rok 2019, w związku z czym podaję w skrócie podaż energii z wiatru w zestawieniach miesięcznych. Energia ta pochodzi z wiatraków, których sumaryczna moc znamionowa wynosiła w 2019 około 6 GW. 

Na początku, dla porządku przedstawiam w formie znanego wykresu dane godzinowe mocy i produkcji godzinowej z 744 godzin grudnia. 

image

Odnoszę wrażenie, że na tym wykresie większość szczytów podaży uległa deniwelacji w stosunku do tego, co mogliśmy obserwować w przeszłości. W notce zamykającej  rok energetyczny 2018/19  omówiłam szerzej nowości pojawiające się w bazie danych PSE. Warto sobie to przypomnieć. 

Niżej publikuję tabelę produkcji prądu z wiatru oraz wizualizację ilości energii w poszczególnych miesiącach roku. 

image

image


Oto dodatkowe linki do notek zawierających dane z lat poprzednich: 

https://www.salon24.pl/u/wnukowi/922888,polska-2018-komiks-o-energii-wiatrowej 

https://www.salon24.pl/u/wnukowi/893292,analiza-wydajnosci-wiatrakow-w-polsce


Definitywnie kończę zajmować się OZE, bo to co zrobiłam do tej pory zaspokoiło moją ciekawość. Przedstawiane przeze mnie grafiki umożliwiły mi opisanie trudności przechodzenia energetyki XIX-wiecznej i obecnej w energetykę pochodzącą z natury. 

wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka