Apel o monitorowanie wiatraków na tle fragmentu zdjęcia z netu
Apel o monitorowanie wiatraków na tle fragmentu zdjęcia z netu
wzmianka wzmianka
399
BLOG

Mapa wiatrów plusem dla mnie

wzmianka wzmianka OZE Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

"Subiektywna" mapa Europy obrazująca liczbę godzin wietrznych w ciągu roku 


image

Mapę dostałam wczoraj wieczorem od syna. Znalazł u siebie link do niej: http://www.green-x.at/RS-potdb/4-2.jpg. Bardzo Ci dziękuję, Jarku, 

Jest to mapa zszyta z kawałków opracowanych w różnych krajach, w związku z czym wiele danych zwyczajnie szumi. Niemniej jednak widać tu wyraźnie zauważalne obszary z "zimnymi" barwami z wiatrami wiejącymi ponad 2000 godzin/rok oraz kraje zawietrzne, do których autor polskiego opracowania zaliczył Polskę. Nasz południowy sąsiad, Czechy wyłamały się i zrobiły sobie  własne niebieskie morze, albo nawet stały się wyspą na morzu czerwonym. 

Mapa ta potwierdza moje podejrzenia o błędach w sprawozdawczości rocznej produkcji energii elektrycznej z wiatraków. Muszę jednak dodać, że mapa ta jest bardzo subiektywna. Gdybyśmy mieli dane z monitoringu wszystkich wiatraków w Polsce ze współrzędnymi geograficznymi, to obliczony "wskaźnik" godzinowy byłby doskonałym sprawdzianem dla tej mapy. 

I jeszcze jeden materiał znaleziony w artykule z wyżej pokazaną mapą, potwierdzający moje przypuszczenia zawarte w trzech poprzednich notkach: 

image

Źródło: http://www.green-x.at/RS-potdb/potdb-long_term_potentials.php 

Wskaźnik liczbowy wyrażony w godzinach pracy turbin wiatrowych o pełnej mocy wynosi: dla Danii 3,183; dla Niemiec 1,945; dla Francji 1,777 i dla Polski 1,588. 

I jeszcze jedna uwaga do moich notek i sprawozdawczości polskiej:

Wszędzie podaje się wskaźniki godzinowe, a nie procentowe. 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka