olgerd olgerd
426
BLOG

Nie da rady tak dłużej

olgerd olgerd Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Trzeba się opowiedzieć. Nie da rady tak dłużej siedzieć okrakiem na barykadzie. Takie są wymogi. Ludzie pytają. Ludzie sś ciekawi.  Ludzie się domyślają. Ludzie dopowiadają swoje, bo ludzie z reguły dobrze wiedzą. Przynajmniej tak im się wydaje. Potem może być za późno. Nawet jak się opowiesz, oni i tak będą wiedzieć swoje, czyli będą wiedzieć lepiej. Opowiesz się po jednej stronie, będą cię podejrzewać, że jesteś po drugiej, a ci z drugiej, że jesteś po pierwszej. A ci, co tak jak ty, siedzą wciąż okrakiem, jak już z tej barykady zleziesz, uznają cię za zdrajcę. Zresztą zdrajcą już jesteś. Budzisz przecież podejrzenia od dawna. Cholera cię wie, na kogo głosowałeś. Tak, tak, na pewno jest tak jak mówisz, że nie byłeś, albo że głosowałeś na Partię Powszechnego Szczęścia i Radości! - drwią. Ty jesteś ukryty zwolennik wiadomo kogo! Ty mi wyglądasz na…! Jestem pewien, że to ty głosowałeś na kogoś takiego, jak…! To przez takich, jak ty, mam tak, jak mamy! I co, zadowolony jesteś z tego, do czego doprowadziłeś głosując na..?! Żeby cię pokręciło! Nic ci już teraz zmiana frontu nie da, znamy takich, jak ty! Że też Polska ziemia nosi takich…! Polski my naród, polski ród… Szczep Piastowy, ale ty, z całym szacunkiem, na Piasta nie wyglądasz… Pewnie Wiadomości oglądasz?! Nie wstyd ci stać po stronie zdrajców narodu, wścibiających nos w nieswoje, znaczy nasze sprawy?! Na 3 Maja nie powiesiłeś flagi?! Jeśli ci się nie podoba, to proszę bardzo, droga wolna! Chcesz, to ich sobie sprowadź do swojego domu, tylko się potem nie dziw, gdy ci będą podrzynać gardło!

Nikt się już nie pyta: Jak zdrowie szanownego pana?

Nikt nie odpowiada:  Nie idzie przechwalić!

Bo co byś nie powiedział, brzmi podejrzanie.  I jest podejrzane! 


olgerd
O mnie olgerd

Byłem cieciem na budowie, statystą filmowym, ratownikiem wodnym, ogrodnikiem, dziennikarzem itp. Obecnie "robię w sztuce". Nie oczekuję, że zmienię świat; problem w tym, że on sam, zupełnie bez mojego wpływu, zmienia się na gorsze. Mrożek pisał: "Kiedy myślałem, że jestem na dnie, usłyszałem pukanie od spodu". To ja pukałem! Poprzedni blog: http://blogi.przeglad.olkuski.pl/nakrzywyryj/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo