WolneMedia.net
WolneMedia.net
Wolne Media Wolne Media
339
BLOG

Czy Twoja sieć nadal blokuje Ci nasz portal WolneMedia.net?

Wolne Media Wolne Media Rozmaitości Obserwuj notkę 7
Jeden z naszych użytkowników od 2 dni może wchodzić na nasz portal w sieci Play bez problemu – jakby w sieci tej zdjęto blokadę. Dostałem też 2 podobne wiadomości dotyczące sieci Orange.

Jeden z naszych użytkowników od 2 dni może wchodzić na nasz portal WolneMedia.net w sieci Play bez problemu – jakby w sieci tej zdjęto blokadę. Dostałem też 2 podobne wiadomości dotyczące sieci Orange.

Od 2 dni w statystykach widać niewielki narastający wzrost wejść. Wczoraj było 7194, a w ciągu ostatnich 3 tygodni średnio ok. 6000. Dzisiaj o godz. 10.00 liczba wejść wyniosła 2377.

U mojego dostawcy – w Vectrze – portal jest nadal blokowany.

Moja skarga na ABW do WSA w Warszawie dotarła do sądu 14 lipca i czeka w I wydziale na numeru sygnatury akt. Skarga dotyczy żądania zablokowania naszego portalu w sieci Play (tylko tak można było to „ugryźć”, gdyż decyzja o blokadzie portalu ABW do dziś nie została mi przekazana, mimo pisma do ABW, aby mi tę decyzję przekazali).

Na początku lipca wysłałem wniosek do ABW i Departamentu Telekomunikacji przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów o odblokowanie portalu. Może pozytywnie go rozpatrzono?

Wiem, że małe sieci internetowe mogą nie posiadać swoich serwerów DNS i korzystać z zagranicznych (cenzura w nich nie działa), a w wielkich sieciach jak Orange serwery DNS są czasami formatowane po awariach lub stawiane nowe i niektórzy mają szczęście na nie trafić (ale wtedy blokada po jakimś czasie wraca).

Myślę, że są 4 możliwe wyjaśnienia:

1. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie do czasu rozpatrzenia skargi kazał odblokować portal.

2. ABW lub osoba decyzyjna w rządzie pozytywnie rozpatrzyła mój wniosek o odblokowanie portalu.

3. Decyzja o blokadzie portalu, której mi nie dostarczono, mogła być czasowa – 90 dni blokady – i teraz wygasła (zablokowano nas ok. 27 kwietnia).

4. Błąd techniczny lub coś innego.

Pytanie do wszystkich użytkowników – czy Wasz dostawca internetu nadal blokuje Wam portal WolneMedia.net?

Blokada następowała kaskadowo (o kolejnych dostawców) i w podobny sposób może być zdejmowana.

Maurycy Hawranek
Administrator WolneMedia.net

Wolne Media
O mnie Wolne Media

https://wolnemedia.net

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości