Wydawnictwo Fronda Wydawnictwo Fronda
265
BLOG

Skąd się wzięły dzisiejsze Chiny?

Wydawnictwo Fronda Wydawnictwo Fronda Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Chiny według Leszka Ślazyka Dlaczego Chiny? Nigdy przecież nie chciałem być Brucem Lee. Jakoś też nigdy nie ujął mnie język chiński. No to skąd te Chiny? Klasyka – przypadek - praca.

Książka "Chiny według Leszka Ślazyka" dostępna w przedsprzedaży na stronie księgarni Salon24

Odwiedził mnie znajomy i powiedział, że pewna firma szuka ludzi, którzy mają związek z przemysłem odzieżowym. To był rok 1994. Od tego czasu więcej spędzam czasu za Wielkim Murem niż nad Wisłą.

Byłem świadkiem największej transformacji w dziejach świata. Pamiętam robotników koczujących na styropianie, pracujących za garść dolarów i widziałem jak wielki kraj sytuowany gospodarczo w okolicach Etiopii zaczął doganiać światową czołówkę a potem urwał się peletonowi i wysforował do przodu.

• Chiny są zupełnie inne, niż to głoszą fachowcy od Chin

• Skąd się wzięły dzisiejsze Chiny i na czym polegał największy błąd Donalda Trumpa?

• Jak Chiny radzą sobie z epidemią i dlaczego tak dobrze?

• Jak wieśniacy z Chin podbili cały świat, a ten się nawet nie zorientował

• Komunistyczna Partia Chin zdemaskowana

• O przenoszeniu produkcji z Chin, czyli opowieść z mchu i paproci

• Social Credit System - narzędzie zniewolenia 1 miliarda 400 milionów Chińczyków?

• Chiny jak Amazon, Amazon jak Chiny

Kiedyś pewien redaktor zadał mi fundamentalne pytanie:

- Panie Leszku, a Pan jest sinofilem, czy sinofobem?

Czy kogoś kto bada wulkany pytamy, czy bada je dlatego, że się ich boi, lub że się w nich kocha? Moja książka ma być źródłem wiedzy, impulsem do dalszego eksplorowania informacji na temat Chin współczesnych w wielu aspektach. Bez wszystkich ideologicznych dopalaczy, które pozbawiają nas możliwości rzetelnej oceny.

Leszek Ślazyk



Od debiutu w 1994 roku aż po dzień dzisiejszy wydawnictwo Fronda wydaje awangardowy kwartalnik oraz nietuzinkowe książki w trzech głównych kategoriach: – publicystyka konserwatywno–prawicowa, – książki historyczne odkłamujące historię Polski i świata, – literatura katolicka podawana w nowatorskiej formie. Czytelnicy doceniają publikacje wydawnictwa Fronda za niezaprzeczalną wartość merytoryczną oraz wyrazistość. Nie byłoby to możliwe bez znakomitych autorów, takich jak: Gilbert Keith Chesterton, Szymon Nowak, Sławomir Cenckiewicz, Tadeusz Płużański, Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz, Piotr Gontarczyk. Z roku na rok wydawnictwo bardzo prężnie się rozwija i z małej oficyny, oferującej swoim odbiorcom wartościowe, aczkolwiek niszowe publikacje, stało się przedsiębiorstwem z ogromnym potencjałem, wydającym także bestsellery, takie jak: „Dziewczyny Wyklęte” Szymona Nowaka czy seria „Resortowe dzieci”. Fronda (w starofrancuskim proca) jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku wydawniczym. Obecnie, oprócz książek i kwartalnika Fronda Lux wydawanych przez FRONDA PL Sp. z o.o., funkcjonuje całkowicie niezależny, prowadzony przez inną firmę portal Fronda.pl.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura