xpictianoc xpictianoc
31
BLOG

O Chinach i olimpiadzie lecz nie o Tybecie

xpictianoc xpictianoc Polityka Obserwuj notkę 2
Od wczesnego ranka po późne popołudnie na antenach telewizji polskiej relacjonowane są zmagania sportowców z całego świata na letnich igrzyskach w Pekinie. Dziś media podały informację o kolejnych masowych aresztowaniach w Tybecie i o wystawieniu propagandowej opery "Księżniczka Wencheng". Można odnieść wrażenie że Chiny to jedynie problem Tybetu a poza tym jest "ok".

Wielka szkoda, że w polskich mediach nic nie mówi się o sytuacji nie buddystów ale katolików. Czas igrzysk to kolejne prześladowania kościoła "podziemnego", a także ograniczenia w działalności legalnego kościoła "patriotycznego". Jak podaje włoska agencja informacyjna AsiaNews księża z nielegalnego kościoła poddawani się domowym aresztom, biskup Giulio Jia Zhiguo 24h na dobę znajduje się pod obserwacją policji. Wierni kościoła "patriotycznego" mają zakaz tworzenia większych zgromadzeń. Za łamanie zakazów w stosunku do wiernych mają wyć wyciągnięte konsekwencję tuż po zakończeniu igrzysk.

Innym obrazem chińskiej polityki wyznaniowej jest umożliwienie kultu religijnego sportowcom i gościom przybyłym na igrzyska, tak więc odprawiane są msze po angielsku, włosku, hiszpańsku na które z braku możliwości obecności na mszy w języku chińskim przychodzą chińscy katolicy. Mimo pozorów wolności religijnej jakie stwarza chińska władza dostrzegalne są incydenty jak konfiskata 300 egzemplarzy Pisma świętego w Kunming (Yunnan) kiedy to turyści ze Stanów Zjednoczonych nieśli je ze sobą Zgodnie z chińskim prawem, jest całkowity zakaz przywozu książek religijnych do Państwa Środka.

Determinacja jaką charakteryzują się chińscy katolicy kościoła "podziemnego" była widoczna 15 sierpnia w dzień Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny kiedy to ogromny tłum ponad 1000 wiernych zebrał się pod katedrą Wuqiu(Hebei). Pomimo zakazu celebracji mszy, funkcjonariusze pozwolili na wejście wiernych do kościoła a także pozwolili przebywającemu od kwietnia pod ścisłym nadzorem biskupowi Jia na dołączenie do swoich diecezjan.

Gdyby sytuacji katolików w Chinach poświęcono 10% czasu który poświęca się Tybetowi chińscy wierni mogliby liczyć na tysiące jak nie miliony modlitw które były by wsparciem w ich niesamowitej walce. Ich świadectwo było by także impulsem dla innych chrześcijan.
Wypada mi jedynie prosić Ciebie czytelniku o pamięć w modlitwie o naszych braciach i siostrach w Chińskiej Republice Ludowej.

czytaj więcej tu
xpictianoc
O mnie xpictianoc

Modlitwa Świętego Tomasza z AkwinuPanie, Ty wiesz lepiej, aniżeli ja sam, że się starzeję i pewnego dnia będę stary. Zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek. Uczyń mnie poważnym, lecz nie ponurym. Uczynnym, lecz nienarzucającym się. Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale Ty, Panie, wiesz, że chciałbym zachować do końca paru przyjaciół. Wyzwól mój umysł od niekończącego się brnięcia w szczegóły i dodaj mi skrzydeł, bym w lot przechodził do rzeczy. Zamknij mi usta w przedmiocie mych niedomagań i cierpień w miarę, jak ich przybywa, a chęć ich wyliczania staje się z upływem lat coraz większa. Nie proszę o łaskę rozkoszowania się opowieściami o cudzych cierpieniach, ale daj mi cierpliwość wysłuchania ich. Nie śmiem Cię prosić o lepszą pamięć, ale proszę o większą pokorę i mniej niezachwianą pewność, gdy moje wspomnienia wydają się sprzeczne z cudzymi. Użycz mi chwalebnego poczucia, że czasem mogę się mylić. Zachowaj mnie miłym dla ludzi, choć z niektórymi z nich doprawdy trudno wytrzymać. Nie chcę być świętym, ale zgryźliwi starcy to jeden ze szczytów osiągnięć szatana. Daj mi zdolność dostrzegania dobrych rzeczy w nieoczekiwanych miejscach i niespodziewanych zalet w ludziach. Daj mi, Panie, łaskę mówienia im o tym...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka