Zbyszko Boruc Zbyszko Boruc
262
BLOG

PoPiSowa misja TV, czyli jak mą arogancją władasz

Zbyszko Boruc Zbyszko Boruc Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 13


Szalona trzydziestka zespołu BOYS, koncert, Polska 2020, od 12 lat, 20 lutego, godz 21.20, TVP2.                                                                                                                        Występ zespołu Boys z okazji 30-lecia jego działalności artystycznej. Fani usłyszą największe hity grupy. Na scenie zaprezentują się m.in.: Piersi, Helena Vondráčková, Samantha Fox, Classic, Top Girls, Fun Factory, Luka Rosi, Lili i Czadoman.

Nie wytrzymałem, uznałem, że byłbym zwykłą świnią nie informując o tym niezwykłym wydarzeniu artystycznym. Tak, to dziś wieczorem! Istnieje przecież możliwość, że ktoś na Salonie przeoczyłby … - na szczęście jestem ja, czujny i życzliwy.
Przyznam szczerze: Boys na mojej liście żena…, tzn. liście wszechczasów jest tuż za Zenkiem Martyniukiem. No, może przesadzam z tym „tuż za” – za Zenkiem nie można być blisko, to oddzielna kategoria i klasa sama w sobie, ale lokata numer dwa dla Boys jest, mym zdaniem, zasłużona. Oczywiście daleko mi do znawstwa w temacie polskich zespołów muzycznych tej kategorii, co ja tam znam – ale swą listę stworzyłem.  I żeby nie było, że podchodzę do tematu bez należytej powagi wyjawię, że przybliżyłem sobie odrobinę naszych bohaterów. Jest to łatwe, bo po prostu sięgnąłem do wikipedii(!). Nie będę się silił na cytaty i dalsze informacje, wpisać do wyszukiwarki nazwę Boys każdy potrafi i zapozna się i z pewnością  nie ominie dzisiejszej okazji zobaczenia ARTYSTÓW w dwuczęściowym(!) koncercie na antenie PUBLICZNEJ telewizji w sobotni wieczór.
Nie odmówię sobie jeszcze tylko przedstawienia próbki twórczości moich ulubieńców w tekście jednego z utworów. Wybrałem ot tak, pierwszy z brzegu znaleziony w Sieci i zafascynowany spisałem jak następuje:

Lubię jak na gitarze grasz
I gdy dotykasz moją gładką twarz
Lubię gdy patrzysz głęboko w oczy me
I czule szepczesz, szepczesz: kocham Cię

Kocham Cię, szepczesz: kocham Cię
Szepczesz: kocham Cię
Szepczesz: kocham Cię
Kocham Cię

.......

Całujesz bosko i powiem Ci
Kocham Cię żuczku z całych sił
I jak powietrzem oddychać chcę
Bądź moim sercem i przytul mnie

Nic dziwnego, że nie wytrzymałem, prawda? Jak przejść obojętnie obok takich słów, takich emocji… A wiecie ile piosenek ma w dorobku Boys?!
Przyznam się do czegoś jeszcze. Zbadałem w Sieci listę ARTYSTÓW uświetniających dzisiejszy koncert. Trudno się powstrzymać, gdy TELEWIZJA POLSKA anonsuje wydarzenie, już same nazwy wyostrzają apetyt: Czadoman, Lili, Piersi - chciałem poznać dorobek TWÓRCÓW. I z całego serca rekomenduję: TOP GIRLS. Trzy pieśniarki, trzy osobowości, każda inna, a jakoś podobne. Naprawdę artystki, że palce lizać, nie zawiedziecie się. Ja najbardziej jestem pod wrażeniem tej takiej blondynki z duż… - OK, bez subiektywnych sugestii, to przecież sprawy artystyczne, indywidualnie odbierane przez każdego. Okraszę jeszcze tylko moją notkę kolejnym, osobiście zanotowanym, cytatem z piosenki moich faworytek - stąd zaczerpnąłem tez element tytułu. Dedykuję go wszystkim fankom nurtu muzycznego królującego ostatnio w PUBLICZNEJ telewizji; oraz jej prezesowi oczywiście:

Dziewczyno, Ty się starasz
Ode mnie nie wymagasz
Swe propozycje składasz
Mą arogancją władasz
Ciągłe pytania, ile
Odpowiem Ci za chwilę
Nawet, gdy Cię oleję
Ty i tak masz nadzieję

Tak więc do (wirtualnego) zobaczenia wieczorem. Polecam, reklamuję, wszak to wszystko za moje i Wasze pieniądze. Przypomnę też, że w ramach realizowania swej misji TP serwuje nam już od lat wydarzenia artystyczne tej klasy co jubileusz Boys. Ja nie mogę dojść do siebie zwłaszcza po cyklu Arcydzieł Misji realizowanych pod, jakże radosnym, tytułem Muzyka, Taniec, Zabawa (Notka z anonsu na stronie TP: Telewizyjna Dwójka zaprasza na cykl niezwykłych, zrealizowanych z rozmachem plenerowych widowisk muzycznych, które widzowie mieli okazję zobaczyć w tym roku. Najgorętsze rytmy, największe przeboje ostatnich lat, atmosfera nieskrępowanej zabawy z udziałem największych gwiazd polskiej sceny muzycznej oraz gwiazd z zagranicy!) Nieskrępowana, spontaniczna zabawa z podskakującymi na trybunach „zabawowiczami” w maskach i przyłbicach – śni mi się to niekiedy i budzę się zlany potem.

Na zakończenie zacytuję z portalu wiadomosci.tvp.pl:

Misja mediów publicznych, publikacja: 07.03.2020, 19:30. Misją mediów publicznych nie jest zarabianie pieniędzy, tylko propagowanie etycznych, artystycznych i intelektualnych wartości wśród jak najszerszej widowni. Stąd poszerzająca się nieustannie oferta Telewizji Polskiej. Priorytetem jest dla nas promocja naszej kultury i historii oraz rzetelna informacja. To wszystko w jak najlepszej jakości i zawsze za darmo, bez dodatkowych opłat. I słowa prezydenta z tegoż serwisu: ”.. to misja, to nie są programy o charakterze komercyjnym, dobrze sprzedające się. To są programy ważne dla ludzi…”.

Zupełnie nie rozumiem świata i chyba to napędza moją chęć, by się tym podzielić z innymi. Nie rozumiem świata, ale staram się go fotografować - zapraszam: Zbyszko Boruc - fotografia

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura