zebyjaknoze zebyjaknoze
180
BLOG

Matematyka a huragan

zebyjaknoze zebyjaknoze Gospodarka Obserwuj notkę 2

Dziś w TOK FM można było usłyszeć Piotra Papisa wójta gminy  Klwów - dotkniętej huraganowym wiatrem i oto kila rzeczy które można było usłyszeć w jego wypowidzi

"starty sięgają ponad 70 ml zł"

"koszt odtworzenia tunelu to około 2000 zł"

"zysk z tunelu to około 3000 zł"

"uszkodzonych zostało około 5000 tuneli"

- nie chce się rozwodzić o przydatności matematyki w naszym codziennym życiu, ale coś mi się tu nie zgadza bo 70ml/5000 daje 14 tys zł na tunel, a 3+2 daje 5 tys - to prawie 3 krotna roznica - postanowiłem to sprawdzić i faktycznie wójt wie co i ile kosztuje i ile sie mniej wiecej zarabia na uprawianiu papryki, ale zupelnie liczyc nie potrafi, bo faktycznie odbudowanie tunelu to okolo 2000 zl i zysk jest w okolicach 3800 zl dla tunelu 220m2  ale to daje niecale 30 a nie 70 ml i to zakladajac zniszczenie calkowite.

No i we wszsytkich gminach - bo w gminie Klwów zostalo uszodoznych 600 tuneli - informacja ze strony gminy.

Więc moje pytanie wójt liczyć nie potrafi, czy lepiej brzmi 70 ml a nie 30???

Chciałem sprawdzić ile faktycznie zostało uszkodzonych tuneli w powiedzie przysuskim, ale co źródło to inne dane - do tego stopnia, że w jednym akapicie pisze się, że zniszonych zostało ponad 10 tys tuneli, po czym w następnym, że ponad 4 tys?! - oczywiście większa liczba była tuż pod tytułem, a ta mniejsza była już cytatem :) - ach to gonienie za sensacja....

 

zebyjaknoze
O mnie zebyjaknoze

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka