zion zion
39
BLOG

pusty slogan "zwiększenie zakresu usług drogą elektroniczną"

zion zion Technologie Obserwuj notkę 0

Na stronie internetowej gminy w której mieszkam znalazłem strategię rozwoju gminy na lata 2008-2015. Takie strategie pewnie tworzy wiele gmin w Polsce. Jednym z punktów tej strategii jest rozwój społeczeństwa informacyjnego. Wsród działań przewidzianych do realizacji tego celu jest między innymi - "zwiększenie zakresu usług, świadczących drogą elektorniczną. Kierunek jak najbardziej słuszny, ale czy to nie jest jedynie pusty slogan? To zależy od podejścia urzędników do tego problemu. Czy zwiększenie zakresu tych usług potraktują tylko jako problem informatyczny czy jako problem do transformacji urzędu gminy i sposobu obsługi mieszkańców. Niedawno wymieniałem dowód osobisty, co skończyło sie na wizycie w dwóch różnych urzedach administracji publicznej (w jednej z tych instytucji dokładnie byłem 3 razy). A zapytam sie czy zwykły obywatel powinien znać strukturę administracji? Według mnie nie. Administracja powinna sama wymienić się potrzebnym dokumentami (bez udziału obywateli). Podsumowując problem nie leży w tym że mało usług jest dostępnych drogą elektorniczną, ale w tym że struktura administracji jest niedostosowana do obsługi obywatela.

zion
O mnie zion

Naprawdę Wschód jest za daleko stąd, Lub nie ma wcale mówili Znawcy, Jeśli zdobędą świat, odwróce twarz i chyba zostanę górą, gdzie ponad nic nie ma Tomasz Budzyński "Podróż na Wschód"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie