Premier Mateusz Morawiecki wraz z żoną zarejestrował się na szczepienie.
Premier Mateusz Morawiecki wraz z żoną zarejestrował się na szczepienie.

Premier Morawiecki zarejestrował się na szczepienie. Zaszczepi się AstraZeneką

Redakcja Redakcja Koronawirus Obserwuj temat Obserwuj notkę 46

Premier Mateusz Morawiecki zapisał się na szczepienie przeciwko Covid-19, korzystając z rządowego harmonogramu szczepień. Szef rządu opublikował w sieci film, jak telefonicznie zapisuje się na szczepienie.

"Dziś nadszedł dzień, kiedy mogę powiedzieć: zarejestrowałem się! Wczoraj uruchomiono rejestrację dla mojego rocznika - 1968, więc wziąłem telefon, wykręciłem numer 989, podałem dane… I jest!" – napisał Morawiecki.

Jak dodał, wie już jaką szczepionką będzie zaszczepiony.

"Szczepionka - Astra Zeneca - już na mnie czeka. Razem ze mną bez problemu zarejestrowała się też moja żona, Iwona. Oboje przygotowujemy się na szczepienie".

"Wielu z Was pisało, że powinienem to zrobić wcześniej. Dać przykład, że szczepienia są bezpieczne, przeciąć spekulacje o spiskach i niebezpieczeństwie. Najlepszym przykładem jest konsekwencja, cierpliwość, pokora i determinacja w dążeniu do celu. Nikt nie stoi ponad prawem i zasadami, które ustaliliśmy" - napisał premier, tłumacząc, dlaczego szczepi się stosunkowo późno.

Jak dodał, "Narodowy Program Szczepień przyspieszył na tyle, że już niedługo każdy otrzyma swoją dawkę - jeśli tylko będzie tego chciał. Rejestrujmy się i czekajmy na swoją kolej".

Rząd chce, aby do 10 maja każdy obywatel powyżej 18. roku życia otrzymał e-skierowanie na szczepienie po to, aby od 10 maja uruchomić zapisy na szczepienia dla wszystkich chętnych dorosłych Polaków.

Nowy harmonogram szczepień przedstawił szef kancelarii premiera, pełnomocnik rządu ds. programu szczepień Michał Dworczyk.

Według obowiązującego kalendarza codziennie od 12 kwietnia do grupy rejestrujących dołącza kolejny, młodszy o rok rocznik. Od poniedziałku zapisywać mógł się rocznik 1968 (53-latkowie).

ja

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości