Sławomir Nitras na Campus Polska.
Sławomir Nitras na Campus Polska.

Nitras nie żałuje swoich słów o Kościele. "Świadomie chciałem sprowokować"

Redakcja Redakcja PO Obserwuj temat Obserwuj notkę 79
Sławomir Nitras zdradził w rozmowie z wp.pl, że nie żałuje swoich słów na Campus Polska. - Ja mówiłem o tym, że Kościół cieszy się w Polsce nadmiernymi przywilejami. Jestem katolikiem, tak zostałem wychowany, choć bardzo mi się nie podoba polityka, którą uprawia Kościół. Troszeczkę świadomie chciałem sprowokować - mówi Nitras.

Nitras na Campus Polska o Kościele

Podczas Campusu Polska Przyszłości w Olsztynie poseł KO Sławomir Nitras podczas jednego z paneli dyskusyjnych stwierdził, że "za naszego życia katolicy w Polsce staną się mniejszością". - Mam takie poczucie, że w ostatnich 6-7 latach Kościół wypowiedział trochę posłuszeństwo temu państwu, złamał pewien standard, który w państwie obowiązuje -  mówił. - Dlatego nie wiem, czy nam jest potrzebny przyjazny rozdział Kościoła od państwa? A może potrzebna jest jakaś kara za to zachowanie? Np. nie wiem, czy powinniśmy utrzymać religię w szkołach - zaznaczył poseł KO. - Dobrze, żeby to się stało w sposób niegwałtowny, racjonalny, a nie na zasadzie pewnej zemsty. Na zasadzie: to jest uczciwa kara za to, co się stało. Musimy was opiłować z pewnych przywilejów - mówił polityk podczas spotkania z młodymi. Jego słowa wywołały burzę.

Czytaj więcej: Nitras na Campus Polska: Być może Kościół powinien zostać ukarany za sojusz z PiS

Nitras: Rzuci się na mnie sfora prawdziwych katolików

Jak mówi w rozmowie z wp.pl, swoich słów nie żałuje. - Ja mówiłem o tym, że Kościół cieszy się w Polsce nadmiernymi przywilejami. Jestem katolikiem, tak zostałem wychowany, choć bardzo mi się nie podoba polityka, którą uprawia Kościół. Troszeczkę świadomie chciałem sprowokować - mówi Sławomir Nitras. - Mówiłem, że ten proces laicyzacji, który wcale nie musi źle zrobić polskiemu społeczeństwu, żeby on przebiegał łagodnie, a nie żeby palono kościoły - tłumaczy poseł. - Mam świadomość, że rzuci się na mnie sfora prawdziwych katolików, natomiast jest wielu Polaków, którzy po prostu tak myślą - dodaje w materiale wp.pl.

KJ

Czytaj też:


Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka