Sergio Busquets z FC Barcelona zainwestował w roślinne alternatywy mięsa. Fot: Twitter i Huera
Sergio Busquets z FC Barcelona zainwestował w roślinne alternatywy mięsa. Fot: Twitter i Huera

Znani sportowcy inwestują w roślinny biznes

Redakcja Redakcja Crowdfunding Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
Piłkarze FC Barcelona Sergio Busquets i Sergi Roberto oraz gwiazda NBA Ricky Rubio zainwestowali w hiszpański startup Heura, który jest jednym z najszybciej rosnących firm rynku roślinnego w Europie.

-Mamy na pokładzie inwestorów z poczuciem misji. Nie boją się śmiałych działań, by upowszechniać białko roślinne. To daje nam zasoby do napędzania wzrostu w branży w całej Europie - mówi Marc Coloma, współzałożyciel i prezes Heura, ale także aktywista na rzecz zwierząt hodowlanych. - Mamy jasną wizję. Walczymy o lepszą przyszłość dla ludzi, zwierząt i planety. Nowe finansowanie sprawi, że z lidera rynku hiszpańskiego staniemy się wiodącym w Europie startupem food-tech w zakresie transformacji systemu żywności.

Znani sportowcy inwestują w roślinny biznes

W Heura zainwestowali: piłkarze klubu FC Barcelona Sergio Busquets i Sergi Roberto gwiazda NBA Ricky Rubio a także popularny hiszpański komik i prezenter telewizyjny David Broncano. 

Oprócz znanych nazwisk, w hiszpański startup zainwestowało aż 5000 indywidualnych inwestorów. W czasie ostatniej rundy inwestycyjnej, hiszpański startup w zaledwie 12 godzin zebrał ponad 4 milionów euro. Wszystko dzięki kampanii crowdfundingowej nazwanej “Equity for Good Rebels” (“Udziały dla dobrych buntowników”). 

Produkty z Hiszpanii w polskich sieciach handlowych

Heura pozyskuje nie tylko inwestorów, ale i nowych klientów. Hiszpanie, w pierwszej połowie tego roku, podwoili swoje obroty osiągając blisko 15 mln euro. Dobry wynik stał się możliwy ponieważ hiszpańskie produkty można kupić m.in. w sklepach Carrefour, Auchan, Frisco i E.Leclerc.

Ciekawostką jest, że w niedługo roślinne produkty Heura będzie można kupić w sklepach sieci Biedronka. To pierwsza tak duża akcja promocyjna Heura nad Wisłą. 

Firma nie ukrywa, że przywiązuje dużą wagę do kwestii środowiskowych oraz dobrostanu zwierząt. 

- W porównaniu do produkcji mięsa, w pierwszej połowie roku zaoszczędziliśmy około 55,9 mln litrów wody i 3,6 mln kg dwutlenku węgla, a także uratowaliśmy życie 509 000 kurczaków, świń i krów. - mówi Marc Coloma.

red.

Czytaj dalej: 

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka